Olcsó kenyérrel csábítanak minket a multik

Hirdetés

Olcsó kenyérrel csábítanak minket a multik

Hirdetés

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

A nagy áruházláncok részben az olcsó kenyérre építették vásárlócsalogató stratégiájukat - nem meglepő, hogy a hazai piac felét megszerezték. A lassan magukra találó pékségek régi ízekkel és minőséggel csalogatják vevőiket.
Olcsó kenyérrel csábítanak minket a multik

Manapság kétféleképpen lehet érvényesülni: nagyon becsületesen vagy nagyon slendrián módon - mondta a Népszabadságnak Szentesi Dániel, a Nonstop sütöde vezetője. Ez a pékség ma is sok munkát igénylő, hagyományosan kovászolt kenyeret készít, A minőségnek ára van: a harminc embert foglalkoztató csömöri vállalkozás húsz év után jutott el oda, hogy az idén megnyitotta két saját üzletét.

Igaz, azok sem mind jártak jobban, akik úgy döntöttek, hogy a nagy kereskedelmi hálózatok háza táján próbálnak szerencsét. A kereskedők által diktált feltételek - az alacsony ár - miatt olyan szakmai kompromisszumokat kellett kötniük, amit nem mindenkinek vett be a gyomra. Néha szó szerint: Szentesi Dániel ismert olyan, multinak beszállító kollégát, aki rendre hozzájuk járt kenyeret venni, mert a sajátját nem bírta megenni. A mostanság bedőlő pékvállalkozások között jó néhány korábbi beszállítóról is tudnak, s ez minden bizonnyal összefügg azzal, hogy több hipermarketlánc - köztük a Tesco, az Auchan és a Cora - néhány éve ráállt a helyben sütött, saját márkás kenyérre.
Ugyanakkor a hazai piacon is megerősödőben van a hagyományos, minőségi pékáruk vevőköre, amit jelez, hogy a pékségek egyre nagyobb számban nyitnak saját üzleteket. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adataiból kitűnik: miközben a válságban sorra húzzák le a rolót a vegyes termékkörű kisboltok - csak tavaly 3300 darab tűnt el -, soha nem látott mértékben nyílnak élelmiszer-szakboltok, ezen belül is péküzletek. Bár szakmai vélekedések szerint a KSH nyilvántartása egy kalap alá veszi a péküzleteket a látványpékségekkel, így is jelzésértékű, hogy a kiskereskedelmi recesszió közepette két év alatt 2500-ról 3900-ra nőtt az e kategóriába tartozó ügyfelek száma.

Hirdetés

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

Hirdetés

hályog

a szemlencsének (szemgolyó) egy részére v. egészére kiterjedő, szürke v. szürkésfehér... Tovább

alkaloidok

egyes növénycsoportokra (családokra, nemzetségekre) jellemző, bonyolult összetételű,... Tovább

Tovább a lexikonra
Hirdetés
IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrisebb iparági hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.