Felmérések
A 16 országra kiterjedő felmérés szerint az európai online hirdetési piac tavaly 11,2 milliárd eurót ért, miközben a cégek 2006-ban ennél jóval kevesebbet; csupán 7,2 milliárd eurót költöttek webes reklámozásra. A tengerentúlon mindeközben 2006-hoz képest nagyjából egynegyedével többet; 14,5 milliárd eurónak megfelelő dollárt költöttek online hirdetésre, az európai online reklámpiac tehát fokozatos felzárkózást mutat – áll a ma publikált tanulmányban.
A tavalyi 11,2 milliárdos összegnek csaknem a kétharmadát, 7,3 milliárd eurót a három legnagyobb piacon; Franciaországban, Nagy-Britanniában és Németországban fordították online reklámozásra a vállalatok, ezzel együtt több kisebb régiós reklámpiac is jelentős növekedést ért el a 2006-os számokkal összehasonlítva.
Az internetes reklámköltések tavaly összesen tíz európai országban haladták meg vagy érték el a teljes reklámbüdzsé tíz százalékát – az arány ezeken belül Hollandiában a legmagasabb (18,5 százalék) és Lengyelországban a legalacsonyabb (10 százalék).
Stabilizálódó piac
A legnagyobb lendületet a labdarúgó-világbajnokság és a választások jelentették az on-line hirdetési piacon. Látható azonban, hogy a mindennapi fogyasztási cikkeket gyártó cégek többsége egyelőre nem ismerte fel a világhálóban rejlő lehetőségeket. Ha közülük csak néhány átcsoportosítja büdzséjének egy kis részét, ez már több százmillió forintos bővülést generálhat.
Reklámkerülő fogyasztók
Egy felmérés szerint a magyar lakosság mintegy 80 százaléka aktív és mérsékelt reklámkerülő, s ez az arány évről évre növekvő tendenciát mutat. A "legreklámkerülőbb" generáció a 18-29 éves korosztály, mely korcsoportot azonban az interneten keresztül lehet elérni a leghatékonyabban. Mivel ezt a médiumot főként információszerzésre használjuk, itt a legkisebb a reklámkerülés lehetősége.
Magyarországon jelenleg a banner a leginkább alkalmazott on-line hirdetési forma, ez adja az internetes reklámok 90 százalékát, az USA-ban ez már csak 45 százalék. E téren minden bizonnyal itthon is változás lesz a következő években, s az egyes weboldalakon csökkenni fog a reklámhelyek száma, ami letisztultabb megjelenési környezetet eredményez a hirdetők számára. Viszont növekszik majd a hirdetések átlagos mérete és ára.
Jellemzően a nagyobb méretű és a weboldalak felső, illetve jobb oldalán elhelyezett hirdetések a leghatékonyabbak, de legalább ilyen fontos az üzenet, a kreatív koncepció és a megvalósítás minősége is.