Egy felmérés szerint a magyar lakosság mintegy 80 százaléka aktív és mérsékelt reklámkerülő

hirdetes

Bővül az online reklámpiac

Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Tavaly sokkal többet költöttek a cégek az online reklámra, mint 2006-ban. Az európai piac méretét tekintve lassan megközelíti az amerikait.
Az internetes reklámköltések tavaly összesen tíz európai országban haladták meg vagy érték el a teljes reklámbüdzsé tíz százalékát
Bár egyes szakértői vélemények szerint a kedvezőtlen gazdasági helyzetből fakadóan a hagyományos médiumokhoz irányuló reklámköltéseit a legtöbb cég jelentősen visszafogta tavaly, az európai online hirdetési piacra a jelek szerint nem hatottak a lassító folyamatok.
Felmérések

A 16 országra kiterjedő felmérés szerint az európai online hirdetési piac tavaly 11,2 milliárd eurót ért, miközben a cégek 2006-ban ennél jóval kevesebbet; csupán 7,2 milliárd eurót költöttek webes reklámozásra. A tengerentúlon mindeközben 2006-hoz képest nagyjából egynegyedével többet; 14,5 milliárd eurónak megfelelő dollárt költöttek online hirdetésre, az európai online reklámpiac tehát fokozatos felzárkózást mutat – áll a ma publikált tanulmányban.

A tavalyi 11,2 milliárdos összegnek csaknem a kétharmadát, 7,3 milliárd eurót a három legnagyobb piacon; Franciaországban, Nagy-Britanniában és Németországban fordították online reklámozásra a vállalatok, ezzel együtt több kisebb régiós reklámpiac is jelentős növekedést ért el a 2006-os számokkal összehasonlítva.

Az internetes reklámköltések tavaly összesen tíz európai országban haladták meg vagy érték el a teljes reklámbüdzsé tíz százalékát – az arány ezeken belül Hollandiában a legmagasabb (18,5 százalék) és Lengyelországban a legalacsonyabb (10 százalék).

hirdetes

Stabilizálódó piac



A legnagyobb lendületet a labdarúgó-világbajnokság és a választások jelentették az on-line hirdetési piacon. Látható azonban, hogy a mindennapi fogyasztási cikkeket gyártó cégek többsége egyelőre nem ismerte fel a világhálóban rejlő lehetőségeket. Ha közülük csak néhány átcsoportosítja büdzséjének egy kis részét, ez már több százmillió forintos bővülést generálhat.

Reklámkerülő fogyasztók

hirdetes


Egy felmérés szerint a magyar lakosság mintegy 80 százaléka aktív és mérsékelt reklámkerülő, s ez az arány évről évre növekvő tendenciát mutat. A "legreklámkerülőbb" generáció a 18-29 éves korosztály, mely korcsoportot azonban az interneten keresztül lehet elérni a leghatékonyabban. Mivel ezt a médiumot főként információszerzésre használjuk, itt a legkisebb a reklámkerülés lehetősége.

Magyarországon jelenleg a banner a leginkább alkalmazott on-line hirdetési forma, ez adja az internetes reklámok 90 százalékát, az USA-ban ez már csak 45 százalék. E téren minden bizonnyal itthon is változás lesz a következő években, s az egyes weboldalakon csökkenni fog a reklámhelyek száma, ami letisztultabb megjelenési környezetet eredményez a hirdetők számára. Viszont növekszik majd a hirdetések átlagos mérete és ára.

Jellemzően a nagyobb méretű és a weboldalak felső, illetve jobb oldalán elhelyezett hirdetések a leghatékonyabbak, de legalább ilyen fontos az üzenet, a kreatív koncepció és a megvalósítás minősége is.
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes


Tovább a Lexikonhoz

víz (H2O)

poláros molekulákból álló, színtelen, szagtalan 0°C és 100°C között folyékony... Tovább

32/2006. (V. 2.) FVM rendelet

A 2003. évben fagykárt és aszálykárt szenvedett mezõgazdasági termelõk kárenyhítõ... Tovább

Tovább a lexikonra