A németek partnerországa lettünk

A németek partnerországa lettünk

Instagram logo

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Egyik legfontosabb agrárkereskedelmi partnerénél vendégeskedik Magyarország múlt péntek óta. A világhírű berlini Zöld Héten idén partnerország lettünk, így az élelmiszeripar és kereskedelem mellett egy füst alatt az Európa Kulturális Fővárosát, azaz Pécset is népszerűsíthetik a magyar kiállítók.
A németek partnerországa lettünk

Harmincnyolcadik alkalommal vesz részt Magyarország az agrárvilág talán legfontosabb vásárán, az idén 75 éves berlini Zöld Héten. Ezúttal azonban nem egyszerűen kiállítók vagyunk: a németek hazánkat kérték fel a partnerországi címre. Ezzel egy teljes pavilon jár, továbbá a lehetőség, hogy az agrárium és az élelmiszeripar termékei mellett a magyar turizmust is kultúrát is népszerűsítsék a kiállítók a német fővárosban. Utóbbi fronton a fő attrakciót természetesen az Európa Kulturális Fővárosa címet 2010-ben viselő Pécs jelenti. A fő hangsúly ugyanakkor továbbra is a mezőgazdaságra helyeződik.

A magyar pavilonban 41 élelmiszeripari és kereskedelmi cég, intézmény standja kapott helyet, köztük például a Hungerit, a Magyar Ásványvíz Szövetség, a Bonbonetti, a Cerbona és a Pápai Hús Kft. Az összkép a hagyományokat és a minőséget igyekszik kiemelni, a látogatóknak szóló információs kiadványok hangsúlyozzák, hogy Magyarországról ellenőrzött, egészséges termékekre számíthatnak. A partnerország logójában ez a szlogen szerepel: Magyarország - hagyományosan finom. Az MTI szerint Gráf József földművelésügyi miniszter a megnyitón még azt is kiemelte: a magyar gazdák anyagi körülményeik miatt tulajdonképpen sosem engedhették meg maguknak a drága vegyszereket, így valójában mindig is bioélelmiszert termeltek. A furcsa kijelentés mögött némi keserű önirónia, amolyan magyar virtus is felfedezhető - elképzelhető, hogy ez is annak a törekvésnek a része, hogy a kiállítás és vásár látogatóival megismertessük a magyar hagyományokat.


A vendéglátó Németország nem mellesleg hazánk legkomolyabb agrárkereskedelmi partnerének számít: 2008-as agrárexportunk 15 százaléka került hozzájuk, s tőlük származott a magyar import 21,4 százaléka. A jó kapcsolatok fenntartása és továbbfejlesztése érdekében a magyar agrárdiplomácia több tárgyalást is folytat a vásár ideje alatt, a német fogyasztókat pedig több áruházláncban is magyar hetekkel próbálják a hungarikumok kipróbálására csábítani. A Zöld Hét nem csak a Németországgal való együttműködést szolgálja, hiszen a világ 60 országából érkeznek kiállítók, és az elmúlt évek tapasztalatai alapján akár 400 ezer látogató is megfordulhat a vásáron.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS