Így készül az isteni házi szalámi!
2017/01/08Készíts te is házilag szalámit, sokkal finomabb, mint a boltban kapható, ráadásul nincsen tele színezékekkel és káros anyagokkal szimplán csak istenien finom, imádni fogja mindenki!
Harmincnyolcadik alkalommal vesz részt Magyarország az agrárvilág talán legfontosabb vásárán, az idén 75 éves berlini Zöld Héten. Ezúttal azonban nem egyszerűen kiállítók vagyunk: a németek hazánkat kérték fel a partnerországi címre. Ezzel egy teljes pavilon jár, továbbá a lehetőség, hogy az agrárium és az élelmiszeripar termékei mellett a magyar turizmust is kultúrát is népszerűsítsék a kiállítók a német fővárosban. Utóbbi fronton a fő attrakciót természetesen az Európa Kulturális Fővárosa címet 2010-ben viselő Pécs jelenti. A fő hangsúly ugyanakkor továbbra is a mezőgazdaságra helyeződik.
A magyar pavilonban 41 élelmiszeripari és kereskedelmi cég, intézmény standja kapott helyet, köztük például a Hungerit, a Magyar Ásványvíz Szövetség, a Bonbonetti, a Cerbona és a Pápai hús Kft. Az összkép a hagyományokat és a minőséget igyekszik kiemelni, a látogatóknak szóló információs kiadványok hangsúlyozzák, hogy Magyarországról ellenőrzött, egészséges termékekre számíthatnak. A partnerország logójában ez a szlogen szerepel: Magyarország - hagyományosan finom. Az MTI szerint Gráf József földművelésügyi miniszter a megnyitón még azt is kiemelte: a magyar gazdák anyagi körülményeik miatt tulajdonképpen sosem engedhették meg maguknak a drága vegyszereket, így valójában mindig is bioélelmiszert termeltek. A furcsa kijelentés mögött némi keserű önirónia, amolyan magyar virtus is felfedezhető - elképzelhető, hogy ez is annak a törekvésnek a része, hogy a kiállítás és vásár látogatóival megismertessük a magyar hagyományokat.
A vendéglátó Németország nem mellesleg hazánk legkomolyabb agrárkereskedelmi partnerének számít: 2008-as agrárexportunk 15 százaléka került hozzájuk, s tőlük származott a magyar import 21,4 százaléka. A jó kapcsolatok fenntartása és továbbfejlesztése érdekében a magyar agrárdiplomácia több tárgyalást is folytat a vásár ideje alatt, a német fogyasztókat pedig több áruházláncban is magyar hetekkel próbálják a hungarikumok kipróbálására csábítani. A Zöld Hét nem csak a Németországgal való együttműködést szolgálja, hiszen a világ 60 országából érkeznek kiállítók, és az elmúlt évek tapasztalatai alapján akár 400 ezer látogató is megfordulhat a vásáron.