Nitro. Mit sejtet ez a név, ha Lamborghiniről van szó? Azt hinnénk, hogy egy újabb aszfaltszaggató, több száz lóerős vadállatot dobott piacra a Lamborghini. Azonban a 2013-as év nem egy újabb sportautót hozott a nagyközönségnek, hanem egy luxustraktort.
A Lamborghini név ma már teljesen egybeforrt a gyors olasz sportkocsikkal, pedig Ferruccio Lamborghini traktorokkal kezdte pályafutását és jelentős vagyonra tett szert belőle. A sportkocsigyártás csak afféle hobbi volt számára, de az évek múlásával a hangsúly áthelyeződött a szántóföldekről az aszfaltra.
Lamborghini Nitro – Sportos dizájn a földúton
A Trattori Lamborghini igyekszik kihasználni a sportkocsik terén szerzett hírnevét, ezért az új Nitro külseje a Giugiaro Desing-nak köszönhetően igazán sportosra sikerült. A hat első fényszóró a korszerű személyautókra emlékeztet. A fülke kialakításánál természetesen a célszerűség volt az elsődleges szempont. Az üvegezett, légkondicionált fülkéből 360 fokban lehet kilátni, és speciális hővisszaverő üvegezés biztosítja a sofőr kellemes hőérzetét a nyári forróságban.
A fényes ezüstös-fehér színű karosszériaelemeket elegánsan megtöri a motorháztető oldalán áthúzódó fekete, sportos hűtőrács. A normál lámpatestek és a LED lámpák összhatása agresszív személyiséget ad a „bikának”. Az elülső széles, fehér hűtőrács nem csak a márka jellemzője, hanem optimalizálja a DEUTZ motor gazdaságosságát.
Lamborghini Nitro – Paraméterek
A DEUTZ Nitro motor károsanyag kibocsátása a Tier4i szabványoknak megfelelő, és a kipufogógázt DOC rendszerrel kezeli. A dízel oxidációs katalizátor (DOC) csökkenti a NO részecskéket és a környezetre veszélytelen anyagokká alakítja. A 3,6 literes motor a CommonRail befecskendező rendszerrel van ellátva, így a legjobb teljesítményt és fogyasztást produkálja erő/nyomaték függvényében.
A Lamborghini Nitro T4i 100-, 110-, 120-, és 130 lóerős változatokban érhető el, rengeteg igényre szabható opcióval. Például a váltórendszer terén több lehetőség közül lehet választani: mechanikus, terhelés alatt kapcsolható (Powershift) és fokozatnélküli (VRT) váltók közül választhatunk.
A hidraulika rendszer átfolyási mennyisége 60-90 l/min, maximum 5 pár kihelyezett hidraulika kör, energiatakarékos vezérlőszelep, erőteljes elektronikus működtetésű 6600 kg emelőerő, SDD gyorskormányzási rendszer, mellsőhíd rugózás és hidraulikarendszer által működtetett fékek. A „ECO 60” rendszer mechanikus kapcsolással áll rendelkezésre. Ez a hidraulika rendszer a 60 l/min átfolyást már 1600-as fordulaton duplaszivattyúval biztosítja. A fő szivattyú mindig aktív, a másodlagos szivattyú a kezelő által aktiválható, ha teljes hidraulikus teljesítményre van szükség.
Nitro
100
110
120
110VRT
120VRT
130VRT
Motor
DEUTZ TCD 3.6 L 04 TIER 4i
DEUTZ TCD 3.6 L 04 TIER 4i
Hengerek/Űrtartalom
db/cm3
4 T I /3620/Common Rail
4 T I /3620/Common Rail
Teljesítmény üzemi fordulaton
kW/Le
69.5/95
77/105
85.5/116
77/105
85.5/116
88/120.5
Max. nyomaték
Nm
397
440
480
440
480
480
Nyomaték rugalmasság
%
32
32
30
32
30
28
Irányváltó
Elektro-hidraulikus
Elektro-hidraulikus
Váltó
Mechanikus 3 fokozat powershift
VRT fokozatnélküli váltó
Sebességfokozatok száma 5 fokozat x 2 vagy 4 csoport