Előrelátás - az Internet egy új információforrás és vásárlási csatorna

Az Interneten nem elég megjelenni, látogatókat is kell biztosítani!

Hirdetés

Smith és Chaffey (2001) szerint az Internet segítségével a vásárlóra fókuszált marketing tevékenységet végezhetünk, miközben más üzleti tevékenységekhez kapcsolódva nyereségességet érhetünk el.
Azonosítás - az Internet hasznosítása piackutatási célokra, hogy felfedjük a vásárlók igényeit és akaratát

Ezt a következő módokon hajthatjuk végre:



Azonosítás - az Internet hasznosítása piackutatási célokra, hogy felfedjük a vásárlók igényeit és akaratát,
Előrelátás - az Internet egy új információforrás és vásárlási csatorna. A csatornában jelentkező kereslet megértése kulcsfontosságú az online marketingbe fektetett erőforrások meghatározásánál.

Példa erre az easyJet fapados légitársaság (http://www.easyjet.com), amely eladásainak több mint 90%-át online hajtja végre, mivel az Interneten a szabvány termékek (mint pl. a repülőjegyek) iránti kereslet magas.

A vásárlói igények kielégítése - az online marketing sikerének szempontjából megkülönböztetett fontossága van a vásárlók igényeinek kielégítésének az elektronikus csatornán keresztül, mely olyan kérdéseket vet fel, mint a weboldal használhatósága, vagy annak teljesítménye, a kapcsolódó közönségszolgálat színvonala, és a fizikai termékek postázása.

Hirdetés

Marketing stratégia



Az online beszélgetések által létrejövő ember-ember kapcsolat fenti koncepciójának ellenzői szerint a vállalatok óvakodni fognak a marketing ilyen alkalmazásától, talán soha nem fognak teljes mértékben nyílt és őszinte beszélgetéseket folytatni a fogyasztókkal, mivel üzleti érdekeik nem egyeznek meg a vásárlók érdekeivel.

A már említett kiáltvány (The cluetrain manifesto) ezt a gondolkodást is megengedi: azzal érvel, hogy azok a vállalatok, melyek ilyen módon hajtanak végre marketing tevékenységet nem csak a (rövid távú) pénzkeresésre koncentrálhatnak.

Ha ugyanis ezek az üzletek csak a pénzkeresésre fókuszálnak, ez a szoros online beszélgetésekből kiderül majd előbb-utóbb, és a piac ennek megfelelően fog reagálni, mivel a piacok az Internet jelenlétével olyan belső (vásárlók közötti) kommunikációs eszközhöz jutottak, mely hasonló az eladó és a potenciális vásárló közöttihez.
Hirdetés

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

Hirdetés
Hirdetés

fajtajelleg megítélése szarvasmarhán

a szarvasmarhák —>fajtajellegének megítélése — hasonlóan más háziállatok... Tovább

34/2006. (V. 12.) FVM rendelet

a Magyar Méhészeti Nemzeti Program alapján nyújtható méhészeti támogatások... Tovább

Tovább a lexikonra
Hirdetés
IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrisebb iparági hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.