Hirdetés

Élelmiszerpiac: több tízezer terméken van inbé-jelölés

Agromonitor
Hirdetés

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

Ma már több tízezer terméken található meg az úgynevezett irányadó napi beviteli érték (inbé) a hazai boltokban – közölte az agromonitor.hu-val a jelölés bevezetésével foglalkozó Táplálkozás, Életmód, Testmozgás (TÉT) Platform. Az önkéntes rendszer célja, hogy a fogyasztók jobb tájékoztatást kapjanak az élelmiszerek beltartalmi értékeiről.
Guideline Daily Amounts

Az inbé használatát elsőként nyolc nagy nemzetközi élelmiszergyártó cég kezdte el, és a jelölést ezek magyarországi leányvállalalatai is átvették. Azóta kis- és közepes vállalkozások is csatlakoztak a rendszerhez. Az inbé-t – illetve az angol nyelvterületen használt GDA-t (Guideline Daily Amounts) – elsősként az úgy nevezett „Gyors 8”-ak vezetették be nemzetközi szinten – közölték a TÉT illetékesei. E cégek közé a Coca-Cola, a Danone, a Kraft Foods, a Kellogg’s, a Mars, a Nestlé, a PepsiCo és az Unilever tartozott, majd csatlakozott hozzájuk a McDonald’s is. A vállalalatok az önkéntes jelölést számos Európai Uniós országban használják, és a rendszert bevezették ezek magyarországi leányvállalatai is.

Egészséges étrend megtervezése

Az irányadó napi beviteli érték egy felnőtt nő kiegyensúlyozott étrendjéhez szükséges energia (kalória, kcal), cukor, zsír, telített zsírsav és nátrium (azaz só) teljes napi mennyiségét jelzi. Az élelmiszerek beltartalmi értékeiről a korábbikanál több tájékoztatást nyújt a fogyasztóknak, így vásárláskor megkönnyíthei a választást és hozzájárulhat az egészséges és kiegyensúlyozott étrend megtervezéséhez.
Hirdetés

Magas érdeklődés az inbé iánt

Ma az inbé e magyarországi vállalatok termékein és egyéb kommunikációs felületein (például honlapjan) is megtalálható. Ugyanakkor a jelölést számos hazai kis- és közepes vállalkozás, illetve más nemzetközi vállalat is alkalmazza, így együttesen több tízezer terméken található meg a hazai boltokban. A TÉT Platform tapasztalatai szerint a hazai cégek továbbra is érdeklődnek az inbé iránt: a bevezetés megkönnyítését szolgáló arculati kézikönyvet csaknem 50 hazai élelmiszergyártó cég töltötte le a szervezet honlapjáról.

Cél a tájékoztatás
Hirdetés

A TÉT Platform továbbra is azt tekinti fő céljának, hogy a fogyasztói egészségtudatosság fejlődésével előtérbe kerüljön a tájékoztatás és a párbeszéd – hangsúlyozták a platform illetékesei. A hazai és a nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, hogy a fogyasztók elfogadták a rendszert, illetve könnyen azonosítják és értelmezik a hétköznapokban. A TÉT Platform június elejétől országos kampányt indított, amelyen kóstoltatókkal igyekeznek felhívni a fogyasztók figyelmét a helyes táplálkozásra.

Agromonitor

Forrás: Eu-info

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

Hirdetés

hegyibetegség

2500 m tengerszint feletti magasságban alakul ki; a hemoglobin oxigénnel való telítődése... Tovább

Gyomirtó Dual Gold 960 EC

Kiemelkedő szelektivitású preemergens egyszikűirtó. Kiváló hatékonyságú a magról kelő... Tovább

Tovább a lexikonra
Hirdetés
IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrisebb iparági hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.