Sokaknak nem tetszik, de még ők is elismerik, a technikába nehéz belekötni

Új Honda Accord 2008

Push értesítések

ÉRTESÜLJ ELSŐKÉNT,

IRATKOZZ FEL ÉRTESÍTÉSEINKRE

Rendesen telepakolták betűszavakkal az új Honda Accordot, melynek formája ugyan hagy némi kívánnivalót maga után, menet közben azonban ismét nem kelt csalódást. Az ausztriai menetpróbán minden létező változatban kipróbáltuk az új Accordot.
Az ausztriai menetpróbán minden létező változatban kipróbáltuk az új Accordot

Teljesen friss generáció


 
Az a Honda Accord, melynek előző generációja igen magasra helyezte a lécet mind megjelenésében, mind pedig tudásában. A legfrissebb generáció láttán azonban egyet hátraléptem Genfben: elsőre leginkább egy elbaltázott modellfrissítésnek tűnik az új Accord, noha egy teljesen friss generációval állunk szemben. A ludas a hűtőmaszk és a fényszórók között félútig felkúszó, a lökhárítóhoz tartozó műanyag elem, ami megtöri az előd esetében tapasztalt vagány harmóniát. Az első döbbenet után azonban egyre több kellemes részlet tűnik fel, ilyen a Legendet idéző hűtőmaszk, az elődről származó díjnyertes krómkilincsek, vagy a szépen emelkedő övvonal. Frappáns apróság, hogy a limuzin hátsó rendszámtábla-helye formájában a hűtőmaszkot idézi, ugyanakkor a kombi kollektíven nagyobb tetszésnek örvendett, főleg a fém tetősínnel, a sötétített ablakokkal és a hetyke légterelővel.


Az Accord etalon. Sokaknak nem tetszik, de még ők is elismerik, a technikába nehéz belekötni. Az új modell sem rosszabb a réginél, sőt, dizájnban pedig nagyon sokat fejlődött, elsősorban belül.

A tempomattal kezdődött. Pihenhetett a jobb láb és pihenhetett az agy egy apró része, hiszen nem kellett többé figyelni a kilométerórát. Aztán jött a többi rendszer is, az egyik akkor szólt, ha el akartuk hagyni a sávot, a másik meg, ha túl közel mentünk az előttünk haladóhoz. Ez utóbbi már fékezett is helyettünk, vagy képes volt arra, hogy felülbírálja a tempotatot, és az előttünk haladó jármű tempójához igazítsa autónk sebességét.

Ha jobban belegondolunk, régóta készen vannak azok az elektronikai rendszerek, melyek segítségével, ha városban nem is, autópályán, de akár még autóúton is megtehetnénk, hogy újságot olvasgassunk ahelyett, hogy vezetnénk. Ez azonban veszélyes lenne. Egyrészt, amikor vezetünk, figyelünk, és mivel folyamatosan vizslatjuk, mi történik a környezetünkben, idejekorán észrevehetünk valami fontosat, és felkészülhetünk a veszélyhelyzetre jóval azelőtt, hogy a balesetet okozó jármű vagy személy bekerülne a radar látóterébe.


Új Honda Accord: hosszabb, szélesebb, magasabb


Noha első ránézésre Accordnak azonosítja az utca népe, a Honda középkategóriásának arányai némiképp átalakultak. Az új modell öt centiméterrel hosszabb, héttel pedig szélesebb elődjénél, miközben magassága 5 milliméterrel csökkent. Ezekből, valamint a 35 milliméterrel megnyújtott tengelytávból is kitűnik, hogy ennek úttartása érezhetően jobb lesz, ezeken felül ráadásul a súlypontot is sikerült nyolc centiméterrel alacsonyabbra helyezni. További ünneplésre ad okot, hogy az elődjénél tíz centiméterrel rövidebb kombi immáron ugyanazt a multilink hátsó futóművet kapja, mint a négyajtós, amely a kettős keresztlengőkaros első fényében papíron igen élvezetes kanyarvételeket fest lelki szemeink elé. Az elődjénél nagyobb szilárdságú modell ugyanakkor nem kerülhette el a hízást: a limuzin átlagosan 60, a kombi pedig 20 kilót szedett magára a generációváltás következményeként, így a legkisebb motorral szerelt négyajtós tömege is meghaladja az 1,4 tonnát.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS


Tovább a Lexikonhoz

hüvely

a hímvessző befogadására szolgáló, a női nemi utaknak a péra és a külső méhszáj... Tovább

93/2008. (VII. 24.) FVM rendelet

A védett õshonos állatfajták genetikai fenntartásának rendjérõl. Az állattenyésztésrõl... Tovább

Tovább a lexikonra