A minisztérium elkészített egy megállapodás-tervezetet, amelyet elküldött az érintetteknek. A szaktárca egyebek mellett javasolja, hogy a kereskedők által különböző jogcímen megállapított és a termelőkre áthárított költségek ne haladják meg a beszerzési ár öt százalékát. A tervezet szerint a kiskereskedelmi vállalkozások önként vállalnák, hogy teljes élelmiszerválasztékuk hazai eredetű termékekből álló hányada eléri 80%-ot.
Hazai termékek
A megkülönböztetett minőséget, illetve eredetet tanúsító védjeggyel ellátott hazai termékek (pl. Kiváló Magyar Élelmiszer, Hagyományok-Ízek-Régiók terméklistája, eredetvédett vagy földrajzi megjelöléssel ellátott termékek) kiemelt és kedvezményes kihelyezést kapnának az adott kategórián belül.
A minőségi termékeket előállító magyar vállalkozások piacra jutásának támogatása érdekében a kereskedők az úgynevezett saját márkás termékeknél is lehetővé tennék az előállító nevének és címének feltüntetését, a termék, illetve az alapanyag származását azonosító jelölést.
Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium
A Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium vállalja, hogy az Agrármarketing Centrum révén támogatást nyújt olyan élelmiszer-forgalmazással foglalkozó vállalkozások rendezvényeihez, amelyeken a kiemelt hazai élelmiszerek reklám vagy egyéb formában megjelennek. Az agrártárca az aláírók bármelyikének felkérése esetén kész a rendelkezésére álló eszközökkel közreműködni az élelmiszer termékpálya működése kapcsán felmerülő véleményeltérések rendezésében. Amennyiben a megállapodás nem jön létre az FVM kész törvényben szabályozni a vitás kérdéseket.
Forrás: www.fvm.hu