A megkülönböztetett minőség

Egyeztetések

Push értesítések

ÉRTESÜLJ ELSŐKÉNT,

IRATKOZZ FEL ÉRTESÍTÉSEINKRE

Földművelésügyi és Vidékfejlesztési MinisztériumA mezőgazdasági és élelmiszeripari termékekkel kapcsolatos kereskedői magatartásról. A Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium kiemelt figyelmet fordít a hazai élelmiszerbiztonság további erősítésére, a fogyasztók bizalmának megőrzésére és a hatóságilag ellenőrzött, minőségi termékeket előállító magyar vállalkozások piacra jutásának támogatására. Ennek érdekében egyeztető megbeszéléseket kezdeményez jövő héten a mezőgazdasági termelők és feldolgozók, illetve az élelmiszer-kiskereskedelemmel foglalkozó vállalkozások képviselőivel.
Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium
Az agrártárca azt javasolja, hogy az élelmiszer-kiskereskedelemmel foglalkozó vállalkozások írásban állapodjanak meg az FVM-mel a piaci kapcsolatok rendezésének és az etikus üzleti magatartás érvényesülésének szabályairól.
 
A minisztérium elkészített egy megállapodás-tervezetet, amelyet elküldött az érintetteknek. A szaktárca egyebek mellett javasolja, hogy a kereskedők által különböző jogcímen megállapított és a termelőkre áthárított költségek ne haladják meg a beszerzési ár öt százalékát. A tervezet szerint a kiskereskedelmi vállalkozások önként vállalnák, hogy teljes élelmiszerválasztékuk hazai eredetű termékekből álló hányada eléri 80%-ot.
 

Hazai termékek


A megkülönböztetett minőséget, illetve eredetet tanúsító védjeggyel ellátott hazai termékek (pl. Kiváló Magyar Élelmiszer, Hagyományok-Ízek-Régiók terméklistája, eredetvédett vagy földrajzi megjelöléssel ellátott termékek) kiemelt és kedvezményes kihelyezést kapnának az adott kategórián belül.
 
A minőségi termékeket előállító magyar vállalkozások piacra jutásának támogatása érdekében a kereskedők az úgynevezett saját márkás termékeknél is lehetővé tennék az előállító nevének és címének feltüntetését, a termék, illetve az alapanyag származását azonosító jelölést.
 

Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium


A Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium vállalja, hogy az Agrármarketing Centrum révén támogatást nyújt olyan élelmiszer-forgalmazással foglalkozó vállalkozások rendezvényeihez, amelyeken a kiemelt hazai élelmiszerek reklám vagy egyéb formában megjelennek. Az agrártárca az aláírók bármelyikének felkérése esetén kész a rendelkezésére álló eszközökkel közreműködni az élelmiszer termékpálya működése kapcsán felmerülő véleményeltérések rendezésében. Amennyiben a megállapodás nem jön létre az FVM kész törvényben szabályozni a vitás kérdéseket.

Forrás: www.fvm.hu

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS


Tovább a Lexikonhoz

gyökér- és tarlómaradványok trágyaértéke

gazd. növényeink betakarítása után a táblán visszamaradó szervesanyag-maradványok... Tovább

Csávázó Poncho

Rovarölő csávázószer kukorica vetőmag csávázására.Hatóanyag: 600 g/l... Tovább

Tovább a lexikonra