Kirándulj télen is Orfűn!

Kirándulj Orfűn télen is! - mesebeli arcát mutatja nekünk

NA
Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Orfű Pécstől 15 km-re található, a Mecsek-hegység észak-nyugati részénél. Ez a kis üdülőfalu egy völgyben helyezkedik el, kettő másik település mellett, melyeket a 60-as években egységesítettek Orfű néven. Télen különösen szép ez a környezet, és teljesen más arcát mutatja nekünk.

Téli kirándulás Orfűn

Rengeteg látnivalóval vár minket Orfű

Az orfűi malmokat mindenképpen nézzük meg utunk során, melynek egy része a régmúltban valóban malomként üzemeltek és jelenleg is többen folyik a munka. A Malommúzeum idegenvezetőjével végig mehetünk a malmok között, megtudhatunk érdekességeket és történeteket az egykori malmokról.

A 19. századi vízimalom a legidősebb a múzeum területén, a legifjabb pedig a papírmalom, ami 2015-ben épült, rekonstruálja az egykori papírmalom munkafolyamatait, és bemutatja a korabeli munkaeszközöket.

Ha előre bejelentkezünk, akkor részt vehetünk különféle foglalkozásokon: kenyeret süthetünk a malomudvarban, vagy papírt gyárthatunk a papírmalomban. A foglalkozások után pedig az udvar területén lévő cukrászműhelyben elfogyaszthatunk egy finom süteményt vagy kávét.

Téli kirándulás Orfűn

Menjünk végig a vízfői tanösvényen, mely télen még szebb arcát mutatja

A Vízfő tanösvények télen még szebb látványt nyújtanak: a léperő égerfái között kanyargó, fahidas utakon haladhatunk és megismerkedhetünk a helyi természeti csodákkal és élővilággal. Találkozhatunk a Vízfő-barlanggal, ami csodás csepkőállománnyal rendelkezik, és a Vízfő-forrással, ami a havas táj mellett még meseszerűbben fest. Emellett megtekinthetjük a forrásházat, ami már csak műemlékként szolgál.

hirdetes

Ne hagyjuk ki a Balázs-hegyi kilátót

A tanösvénytől 20 percre található kilátóba menjünk fel, ha egy csodás tájat szeretnénk látni a magasból. Eleinte fából volt a kilátó, mely 1975-ben épült, de az sajnos leégett 1987-ben, így később már előrelátóan jobb anyagból építtettek újra; egy fúrótoronyból lett átalakítva. 11 méter magasból tekinthetünk le Orfűre és a Pécsi-tóra.

A Pécsi-tó nyugalmat sugároz magából, főleg télen

Ha a kilátó után követjük a megfelelő jelzéseket, akkor a Pécsi-tó partjáig jutunk. Télen, főleg, ha hó is van, még kevesebben járnak erre, meg van rá az esély, hogy egyedül leszünk a tó partján. A pécsi tó az orrfűi tórendszer legnagyobb tava, melyet mesterségesen hoztak létre 1966-ban. Nyáron kedvel fürdőzőhely, illetve ilyenkor kajakosok es kenusok is ellepik. Télen lecsendesül az élet, de a maga kellemes, meseszerű bájával egy kihagyhatatlan téli kirándulóhely.

Orfű télen is meseszép

A legenda szerint egy sárkánytól származik a morajlás

A Balázs-hegy északkeleti oldalán található a Sárkány-kút, melyből a legenda szerint morajló hangok jöttek ki, amik a helyiek egy sárkány hangjának tudtak be, ami a hegy belsejében élt, mivel az beomlott és nem tudott kijönni onnan. A néphit szerint a sárkány hosszú ideig alszik, ilyenkor csend van, majd amikor felébred, akkor megfürdik a barlangban található sziklamedencében. Ennek a morajlása pedig kihallatszik, a felesleges víz, amit kipancsol a sárkány, pedig kizúdul a barlang száján.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

Tovább a Lexikonhoz

drazsírozógép

munkája a szemenkénti vetésre teszi alkalmassá a koptatott, ill köszörült, sarkos, tapadó,... Tovább

PR38R92 (X0911 P)

Kukorica Cél: szemes Leírás:A hímvirágzás ideje közepesen korai. A címer elsõrendû... Tovább