Honlapot szeretnék készíttetni, de mindenki mást ígér, mi itt az igazság? honlapkészítés, szép honlap, keresőmarketing, honlapkészítés programozás, vevőcsábító, cég, keresők, flash technológia, honlap

Honlapot szeretnék készíttetni, de mindenki mást ígér, mi itt az igazság?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó
Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Ha az ember új honlapot szeretne készíttetni, és utána néz az Interneten, mi is kell ahhoz, hogy honlapja valóban megérje azt a pénzt, amit kiad érte, sok minden félét tapasztalhat. Van, aki azt mondja, legfontosabb a látvány, van, aki szerint a keresőmarketing, a megtalálhatóság a lényeg, van, aki a jó programozásra, megfelelő háttérmunkára esküszik. Cégünk több, int 300 ügyféllel dolgozott eddig együtt. Ezen tapasztalatok alapján összeállítottunk egy listát a tévedések, tévhitek és megvezetések birodalmából. Milyen tehát a valóban jó honlapkészítés, cikkünkből kiderül!

Honlapot szeretnék készíttetni, de mindenki mást ígér, mi itt az igazság? honlapkészítés, szép honlap, keresőmarketing, honlapkészítés és programozás, vevőcsábító, cég, keresők, flash technológia,

Honlapkészítés tévhitek

3 féle tévhit létezik. Az egyik: a szép honlap biztos siker. A második: a honlapkészítés során a keresőmarketing mindent megold. A harmadik: a szép és keresőbarát valamint jó programkódon futó honlap verhetetlen. Ez egyik sem igaz. Ne higgyenek annak a honlapkészítő cégnek, aki ilyet állít. Nézzük egyenként a honlapkészítési tévhiteket.

 

A szép honlap, nekünk elég!

Talán a legrégebbi elmélet, sokan bedőltek neki, hogy nem kell más, mint, hogy a honlapunk igényesen nézzen ki. Kétségtelenül elengedhetetlen ez, hiszen egy rossz honlap leminősíti a céget is, vevőriasztó, de szép honlap még nem lesz vevőcsábító, ha azt nem találják meg. Ezért nagyon fontos, hogy az Ön honlapja is keresőbarát legyen, azaz a nagyobb keresők (Google, Microsoft Live) a találati listájukban az elsők között hozzák azt, illetve a katalógusokban (Startlap, OK stb.) is fellelhető legyen. Hiszen mit ér az olyan Pláza, amit megnyitnak egy tanyán és senkinek nem szólnak róla? Legyen bármilyen jó és olcsó a kínált termék vagy szolgáltatás, ha senki nem tud róla, akkor hogyan vásároljon? Rengeteg flash technológiával készült csillogó villogó honlapot találunk, ami bizony a Pláza a tanyán esete. Szép, de teljesen haszontalan. Egyre több honlapkészítő cég ismeri fel ezt manapság, és hangoztatja, hogy ő keresőbarát, keresőmarketing alapon készít honlapokat. És ez elég?


Honlapkészítés keresőmarketing alapokon

Sok mindent lehet olvasni a keresőmarketingről az interneten, sok mindent meg lehet tanulni mástól. Konkurenciáink is folyamatosan figyelnek bennünket, mit hogyan csinálunk, hogy a mi honlapjaink mindig a keresőlisták élén állnak. Ezekből a morzsákból összeszedegetve egy pár év figyelmes olvasgatás után könnyen eljuthat oda bármely honlapkészítő cég, hogy a bizonyos szavakra az elsők között hozzák a keresők az általa készített honlapot. Sokan hirdetik: Az általunk készített WWW.XXXX.XX honlap a szolárium stúdió szóra az első helyen található a Googleban! Na ez jó, gondolhatnánk. De két dolog is hibázik.

1. Ez az egy? És más kifejezések? Szolárium? Barnulás? Bizony, bizony nem elég villogni egy-egy kiemelt, és akár értelmetlen szóval, kifejezéssel. Egy cégnek nem egy, nem 2-3 hanem több tucat, a tevékenységéhez kapcsolódó szóra az elsők között kell jönnie a keresőkben. A keresőszavak megfelelő megválasztása az online marketing tanácsadó feladata. Az online marketing tanácsadás egy külön szakma, a tanácsadónak ismernie kell a keresők szokásait, azt, hogy mit írnak be a keresőkbe, hogyan írják azt be. Ezt alaposan át kell gondolni, a honlapkészítés önmagában nem elég a sikerhez, online marketing stratégia szükséges, ami mindent magában foglal.

2. Ha szoláriumba akarok menni, azt fogom beírni, hogy szolárium stúdió? Vagy csak hogy szolárium? Nagyon sok keresőoptimalizáló cég olyan kifejezésekkel büszkélkedik, amelyekre nem nehéz elsőnek lenni. Legyek első holnapra a „night club Budapest Bajza utca” kifejezésre? Vagy az „Anipanni fodrász szalon Kiskunfélegyháza” kifejezésre. Gondolhatják, hogy ez nem nehéz…. Legyenek elsők szakmájuk összes kapcsolódó kifejezésére. Ha vezetési tanácsadás a kérdés, akkor illő az „iso 9001”  az „ISO 14001”  az „ISO 22001” vagy a minőségirányítás, környezetirányítás szavakra elsőnek lenni. Vagy mondjuk akár az ISO szóra az első 3-ban. Ezekre mindre.

Mi tehát a keresőmarketing lényege? A látogatottság. A látogatottság pedig sok szóra jó helyezésből, és az Interneten való totális jelenlétből adódik. Ha nem egy, nem kettő, hanem sok-sok száz szóra az elsők között hozzák a keresők találati listájukban a weboldalunkat. Ezt hogyan lehet elérni? Bizony, ehhez kell az online marketing tanácsadó. Mivel konkurenciánk így is árgus szemekkel olvassa ezt a cikket, kérjük, engedjék meg, hogy itt most többet a részletekről ne áruljak el. Annyi biztos, hogy ha valahol azt látják, hogy egy pályázatíró cég honlapja, ahh’ de jó, az első 6 hónap alatt 10.000 látogatót vonzott, annak ne dőljenek be, ez édes kevés. Egy jó online marketinggel rendelkező pályázatíró céghez NAPONTA AKÁR 2-3 EZER látogató kell érkezzen!


A nagy látogatottság elegendő?

És itt jön a következő csavar, ha a főbb vonalakat tekintjük, az utolsó. A nagy látogatottság sem elegendő, ha a sok látogató csak jön és megy. A látogatónak el kell végeznie azt a feladatot amiért a honlapkészítés elindult, tehát mondjuk rendelnie kell a termékünkből, meg kell nézzen egy bizonyos oldalt  stb. Az online marketing tanácsadó nem azt a kérdést teszi fel, hogy Tisztelt Cég! Ön milyen honlapot szeretne, hanem azt, hogy mi a célunk? Eladni? Bemutatni? Ismertetni? A honlapkészítés online marketing stratégia alapján kell fusson! A céloldal konverzió, azaz mondjuk az ajánlatkérő vagy megrendelő oldal látogatottsága, sőt, az adott feladat elvégzése (pl. ajánlatkérő kérdőív kitöltése) már sokkal nehezebb feladat, mint elsők között lenni.  Kérdezzük meg tehát a honlapkészítő céget vagy annak referenciáit, hány ajánlatkérés érkezik naponta hozzájuk, vagy kérdezzük meg azt, milyen anyagi előnyökkel járt az új honlap elkészíttetése? Ez a végső eredmény! És mi ezt kínáljuk Önnek! Kérdezzék meg nyugodtan referencia listánkon szereplő cégek bármelyikét, mennyit hozott nekik az általunk készített honlap! Tessék csak, nyugodtan, most! Mi is megkérdeztük. 18-75%-os forgalomnövekedésről számoltak be. Mennyit jelentene ez az Ön cégénél? Mennyi plusz profitot? Biztos, hogy többet, mint egy online marketing tanácsadás alapján készülő új honlap ára. Akár egy hónap alatt is. Mit kell tehát tegyen, Ön kedves leendő ügyfelem, hogy ehhez a plusz profitra szert tegyen?

Kérje ajánlatunkat online marketing stratégia kidolgozására, honlapkészítésre online marketing tanácsadó segítségével ide kattintva!

Írta: Máté Balázs,online marketing tanácsadó

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS


Tovább a Lexikonhoz

farbúb

a —>farnak az a pontja, ahol a két külső csípőszögletet összekötő vonal a... Tovább

darálás

ált. a szemes takarmányok, ritkábban a préselt szálas- és darabos takarmány-alapanyagok... Tovább

Tovább a lexikonra