Tessék? Hogyan írhat ilyet egy online marketing tanácsadó? Persze, nem az internet marketing tanácsadás alapján létrejött honlapokról beszélek. Hanem a magyar honlapok 95%-áról, azokról a honlapokról, amelyeknek semmi haszna. Mondjak egy példát?
BMW, Yamaha, Suzuki, Honda, Kawasaki motorkerékpár, mit vegyek?
Motort szeretnék vásárolni. Mindig mindent, mint ahogy az emberek nagy többsége, az Internettel kezdek. Nem értek a motorokhoz, informálódok. De egyszerűen nem találok segítséget. Beírom a Google-ba: motor. Az első helyezett a motor.lap.hu. A Sanoma valahogy cinkelt lapokkal dolgozik, katalógusaik gyakran az első helyen vannak, ami minden Google irányelvvel szembe megy. Nem egy linkkatalógust szeretnék, hanem valami valós tartalmat, megyek tovább a találati listán. Az első relevánsnak tűnő találat a Yamaha honlapja.
Honlapkészítés, mely megéri
Ez egy jó lap, végignézem a motorokat, oké, a Yamahát megismertem. De hol vannak a többiek? Az első 3 oldalon nincs több gyártó. Beírom a Google-ba, motorkerékpár. Ismét csak a Yamaha. Sehol senki. Más nem akar motort eladni? Minden bizonnyal szeretne a BMW, a Suzuki, a Kawasaki, a Honda is motorkerékpárt eladni. De miért nem foglalkoznak a kersőmarketinggel? Miért hagyják, hogy Yamahát vegyek? Mennyit veszíthet a BMW a Kawasaki, a Honda, a Suzuki és a többi motorgyártó azzal, hogy nem találhatók meg az Interneten, a keresőkben. Erről beszéltem a bevezetőben. A Honlapkészítésre fordított pénz a Honda, a BMW a Kawasaki a Suzuki és a többi motor gyártó, képviselet bizony pénzt dobott ki a honlapkészítésre. Persze, ha beírom, hogy kawasaki.hu akkor van esélyem, hogy átnézzem az Kawasaki, BMW, Suzuki, Honda motorokat. Az emberek azonban 65%-ban a szabadszavas keresőkben találják meg azt, amit keresnek, és csak 12%ban írják be a márkanevet domain név vagy keresőszó formájában. Honlapkészítés tehát a motorgyártó képviseletek nagy többségében pénzkidobás.
A keresőmarketing rossz, de a honlap jó, akkor még nem pénzkidobás a honlapkészítés, nem?
Most mit tegyek? Motort szeretnék. A lap.hu katalógusok gyakran jó kiinduló lapok, nézzünk körül. Nagy nehezen megtalálom a motor gyártókat. Nézzük az egyik legnagyobb motorgyártót, aki mellesleg autókat is gyárt. Ahogy rákattintok a honlapra, online marketing tanácsadó szemem rögtön látom, miért nem jön a keresőkben ez a honlap sehol… Teljesen keresőellenes. Na mindegy. Nézzük a modelleket. És itt jön az Internet marketing stratégia hiánya. Ha valaki végig szeretné nézni a motor modelleket, egy nehezen kezelhető flash technikán kell átverekednie. A kezelhetőség, a használhatóság nulla. Minden egyes modellt külön-külön tudok csak megnézni. Ha új modell érdekel, az egész keresést előröl kell kezdenem. 2 motor megnézéséhez van erőm, hagyom az egészet, megyek máshova. Beírom a másik nagy motorkerékpár gyártó nevét. Ő is gyárt autót. Annyira, hogy a márkanév alatt csak az autókat találom meg. Pedig motorjainak hírneve sokkal jobb, mint az autóké. Még sincs sehol a motor. Mi a fentiekből a tanulság? Nem csak keresőmarketing kell! Nem elég, ha megtalálják a honlapunkat, Internet marketing stratégia nélkül még mindig nem győztük meg a vásárlót. Meg kell tudnunk mutatni a terméket, el kell tudni juttatni hozzá az üzenetünket. És ehhez egy átgondolt honlap kell. Ezt jelenti az Internet marketing stratégia. Ezt az sem hanyagolhatja el, aki annyira bízik saját márkanevében, hogy a keresőkre nem ügyel, illetve ez azt is jelenti, hogy a keresőmarketing nem elég!