A honlapkészítés pénzkidobás!

A honlapkészítés pénzkidobás!

Máté Balázs, online marketing tanácsadó
Hirdetés

Tessék? Hogyan írhat ilyet egy online marketing tanácsadó? Persze, nem az internet marketing tanácsadás alapján létrejött honlapokról beszélek. Hanem a magyar honlapok 95%-áról, azokról a honlapokról, amelyeknek semmi haszna. Mondjak egy példát?
A honlapkészítés pénzkidobás!

Honlapkészítés, online marketing tanácsadás? Kérje ajánlatunkat itt!

 

BMW, Yamaha, Suzuki, Honda, Kawasaki motorkerékpár, mit vegyek?

Motort szeretnék vásárolni. Mindig mindent, mint ahogy az emberek nagy többsége, az Internettel kezdek. Nem értek a motorokhoz, informálódok. De egyszerűen nem találok segítséget. Beírom a Google-ba: motor. Az első helyezett a motor.lap.hu. A Sanoma valahogy cinkelt lapokkal dolgozik, katalógusaik gyakran az első helyen vannak, ami minden Google irányelvvel szembe megy. Nem egy linkkatalógust szeretnék, hanem valami valós tartalmat, megyek tovább a találati listán. Az első relevánsnak tűnő találat a Yamaha honlapja.

Honlapkészítés, mely megéri

Ez egy jó lap, végignézem a motorokat, oké, a Yamahát megismertem. De hol vannak a többiek? Az első 3 oldalon nincs több gyártó. Beírom a Google-ba, motorkerékpár. Ismét csak a Yamaha. Sehol senki. Más nem akar motort eladni? Minden bizonnyal szeretne a BMW, a Suzuki, a Kawasaki, a Honda is motorkerékpárt eladni. De miért nem foglalkoznak a kersőmarketinggel? Miért hagyják, hogy Yamahát vegyek? Mennyit veszíthet a BMW a Kawasaki, a Honda, a Suzuki és a többi motorgyártó azzal, hogy nem találhatók meg az Interneten, a keresőkben. Erről beszéltem a bevezetőben. A Honlapkészítésre fordított pénz a Honda, a BMW a Kawasaki a Suzuki és a többi motor gyártó, képviselet bizony pénzt dobott ki a honlapkészítésre. Persze, ha beírom, hogy kawasaki.hu akkor van esélyem, hogy átnézzem az Kawasaki, BMW, Suzuki, Honda motorokat. Az emberek azonban 65%-ban a szabadszavas keresőkben találják meg azt, amit keresnek, és csak 12%ban írják be a márkanevet domain név vagy keresőszó formájában. Honlapkészítés tehát a motorgyártó képviseletek nagy többségében pénzkidobás.

Hirdetés

A keresőmarketing rossz, de a honlap jó, akkor még nem pénzkidobás a honlapkészítés, nem?

Hirdetés

Most mit tegyek? Motort szeretnék. A lap.hu katalógusok gyakran jó kiinduló lapok, nézzünk körül. Nagy nehezen megtalálom a motor gyártókat. Nézzük az egyik legnagyobb motorgyártót, aki mellesleg autókat is gyárt. Ahogy rákattintok a honlapra, online marketing tanácsadó szemem rögtön látom, miért nem jön a keresőkben ez a honlap sehol… Teljesen keresőellenes. Na mindegy. Nézzük a modelleket. És itt jön az Internet marketing stratégia hiánya. Ha valaki végig szeretné nézni a motor modelleket, egy nehezen kezelhető flash technikán kell átverekednie. A kezelhetőség, a használhatóság nulla. Minden egyes modellt külön-külön tudok csak megnézni. Ha új modell érdekel, az egész keresést előröl kell kezdenem. 2 motor megnézéséhez van erőm, hagyom az egészet, megyek máshova. Beírom a másik nagy motorkerékpár gyártó nevét. Ő is gyárt autót. Annyira, hogy a márkanév alatt csak az autókat találom meg. Pedig motorjainak hírneve sokkal jobb, mint az autóké. Még sincs sehol a motor. Mi a fentiekből a tanulság? Nem csak keresőmarketing kell! Nem elég, ha megtalálják a honlapunkat, Internet marketing stratégia nélkül még mindig nem győztük meg a vásárlót. Meg kell tudnunk mutatni a terméket, el kell tudni juttatni hozzá az üzenetünket. És ehhez egy átgondolt honlap kell. Ezt jelenti az Internet marketing stratégia. Ezt az sem hanyagolhatja el, aki annyira bízik saját márkanevében, hogy a keresőkre nem ügyel, illetve ez azt is jelenti, hogy a keresőmarketing nem elég!

Forrás: Standard-Team Kft.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

Hirdetés
Hirdetés

fésűsgyapjú

a fésűsfonal előállítására alkalmas, kiegyenlített, erős, rugalmas szálú, 6 cm-nél... Tovább

csikó nevelése

a fiatal csikók egészséges fejlődését segíti elő, ha tetszés szerinti időben bőségesen... Tovább

Tovább a lexikonra
Hirdetés
IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrisebb iparági hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.