notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Keresőmarketing, a fejlődés motorja, online reklám, piac, internetes marketingpiac, Egyesült Államok, keresőmarketing, Magyar Online Hirdetési Index, keresőhirdetés, ETARGET, Google, OK, Kurzor, CT Ne

Hirdetés

Keresőmarketing, a fejlődés motorja

Hirdetés

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

Az online reklámok piaca nő a leggyorsabb ütemben az összes média költések arányában. Ezt eddig is tudtuk, de mi a motorja, mozgatórugója ennek a dinamikus fejlődésnek. Az Egyesült Államokban már az internetes marketingpiac közel felét teszi ki a keresőmarketing útján történő hirdetés. Hazánkban is egyértelműen megfigyelhető ez a tendencia, igaz ez az arány jóval kisebb, még akkor is, ha 2006-ban minden eddiginél nagyobb mértékben nőtt a piac mérete.

Keresőmarketing, a fejlődés motorja, online reklám, piac, internetes marketingpiac, Egyesült Államok, keresőmarketing, Magyar Online Hirdetési Index, keresőhirdetés, ETARGET, Google, OK, Kurzor, CT Ne

2006-ban listaáras adatok szerint 540,78 milliárd forintot költöttek reklámokra, melyből a Magyar Online Hirdetési Index (MOHI) adatai szerint az online reklámpiac 5,1 milliárd forintos volt. Itt 70% költöttek többet reklámra 2006-ban a megelőző évi ráfordításoknál. A rendkívül magas növekedésben valószínűleg kulcstényezőt jelentett a tavalyi németországi foci VB mellett az országgyűlési választásokhoz kapcsolódó politikai kampányok.

Magyarországon az online reklám, és így a keresőmarketing is még gyerekcipőben jár az Egyesült Államokhoz képest, azonban egyre többen fedezik fel ebben a marketing eszközben rejlő hatalmas lehetőségeket. A piac felépítése itthon eleve kettős. A hazai piacon - tévesen - gyakran csak a keresők felületein megjelenő hirdetéseket veszik bele a keresőhirdetés fogalmába. A keresőmarketing két nagy ágával, a keresőoptimalizálással és a keresőhirdetéssel foglalkozó vállalatok elkülönülnek egymástól.

Magyarországon a legnagyobb keresőhirdetési rendszerek az ETARGET és a Google, majd az OK, a Kurzor és a CT Network következik. Az említett cégek éves összes árbevétele a magyarországi ügyfelek után, listaáron hozzávetőlegesen nettó 410-490 millió forintra becsülhető a tavalyi évben - véli Kálmán Tamás az ETARGET magyarországi vezetője.

Hirdetés

A hagyományos marketing eszközök mellett méltó sebességgel fejlődnek az egyéb online eszközök, mint a keresőmarketing. A reklámpiac elaprózódásával több kisebb márka is versenybe tud szállni egy esetleges alacsonyabb marketing büdzsével. A keresőmarketing lehetőséget nyújt ezeknek a kisebb vállalkozásoknak is, hiszen a PPC (Pay Per Click) rendszerrel, a valós eredmény, a kattintások után fizet a hirdető. Az Egyesült Államokban a kis- és középvállalatok mellett a nagy, multinacionális vállalatok is alkalmazzák ezt az igen hatékony és könnyen nyomon követhető módszert. Itthon még igen ágazat specifikus, hogy mely cég stratégiájában szerepel az eszköz. Például a pénzügyi szektor, vagy az autóipar folyamatos növelik online költéseiket, megteremtve ezzel a piacbővülés szilárd alapjait.

Hirdetés

A 2007-es esztendő mind nemzetközi, mind hazai szinten folyamatos bővülést hoz. Elsősorban a hagyományos médiumoknak kell felkészülniük erre a változásra, mivel az online reklám térhódításával nagy pénzektől eshetnek el, például a televíziók. Kutatások szerint hazánkban este, a televíziós főműsoridőben (19 és 21 óra között) a legaktívabbak a netezők, tehát akkor töltik böngészéssel az idejüket, amikor a legnagyobb érdeklődésre számot tartó műsorok kerülnek adásba, mellőzve a tévézést. Ugyan Magyarországon lassíthatja az idei növekedés ütemét a 2006-ban meghozott megszorító kormányzati intézkedések, melyek hatására a vállalkozások költséget csökkentenek - s ez alól minden bizonnyal a marketing-kommunikációs kiadások sem lesznek kivételek.

Forrás: SG.hu

Hirdetés

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

Hirdetés
Hirdetés
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
378 712
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
5 973 447
Közösség

megengedett hatóanyag-maradék

mg hatóanyag/kg növényi termék egységben kifejezett növényvédő-szer-mennyiség. Ha a... Tovább

bújtató

vízépítési műtárgy, amelyet olyan út, vasút v. egy másik vízfolyás keresztezésében... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 104

Átlagos értékelés: 4.8