A nemzetközi premierrel egy időben mutatkozott be Magyarországon az IVECO megújult EUROCARGO modellcsaládja. A középkategóriás teherjármű-sorozat az IVECO egyik legsikeresebb modellje volt az 1991-es bevezetés óta. Kategóriájában számtalan díjat nyert, miközben a folyamatos technikai fejlesztéseknek köszönhetően előkelő helyezést ért el értékesítés szempontjából valamennyi jelentős európai haszongépjármű-piacon. A bevezetése idejében formabontóan stílusos "EURO-fülke" 2000-ben új motorokat kapott, amellyel az EuroCargo Tector 2002-ben, Európában elérte kategóriájában a 30%-os vezető piaci részesedést. A 2003-as modellévre teljesen megújult a jármű külső megjelenése is, továbbá számtalan új műszaki változtatást hajtottak végre a típuson.
Az új EuroCargo-t a hat vagy négyhengeres Tector motorcsalád hét különböző teljesítményű tagjának valamelyike hajtja. A négyhengeres motorok 130 és 170 LE, a hathengeres motorok teljesítménye 180 és 280 LE között választható az adott modelltől függően. Újdonság a 12 és 15 tonnás modelleknél a 210 LE-s motor bevezetése. A motorok közös jellemzője az elektronikus motorirányítás és a magasnyomású közös nyomócsöves üzemanyag-befecskendezési rendszer, amely megfelel az Euro3 norma előírásainak, ugyanakkor kiváló nyomatékrugalmassággal bír. Szintén a gazdaságosságot szolgálja a jócskán megnövelt karbantartás-intervallum, mely a különböző üzemeltetési körülményektől függően, a helyközi, illetve hosszú távú fuvarozásban 80.000 km-es, míg városi vagy rövid távolságra történő terítő fuvarozásnál 40.000 km-es, illetve éves periódust jelent.
Az aktív komfort érdekében a pilóta egy programozható sebességhatároló kényelmét is élvezheti valamennyi modellváltozatban - a kötelező sebességhatárolón túl -, illetve a műszerfalon elhelyezett kapcsolóval választhat a motorfék működtetésének három lehetséges változata között, hogy az a gázpedál felengedésére, a fékpedál lenyomására vagy a külön motorfék-pedál működtetésére aktiválódjon. A műszerfalon elhelyezett központi grafikus kijelző is valamennyi modellváltozat része, bár a már programozható karbantartási információkat is megjelenítő nagy tudású fedélzeti számítógép opciós felszerelés.
A megújult homlokfal szélén elhelyezett légterelők kialakítása az oldalablakok és az ajtókilincsek tisztántartását segíti amellett, hogy az egységes IVECO arculat része. A homlokfalat felhajtva egyszerűen ellenőrizhető a jármű valamennyi folyadékszükséglete, megkönnyítve a napi ellenőrzést. Újdonság az elődmodellhez képest, hogy a fülke előrebillentéséhez azonban már nem szükséges felhajtanunk a homlokfalat. A három vezetőfülke változat - rövid, egy vagy kétágyas, hálófülkés, dupla, 6+1 személyes - az opcionális középmagas tetővel valamennyi szállítási feladathoz ideális környezetet teremt. Az EuroCargo fülkekínálatában újdonságnak számító középmagas tető nem csupán egyszerű magasítás, de elektromos tetőablak, további zárható rekeszek, valamint egy teljes szélességű rakodópolc is az opció részét képezi, egyszerre növelve a tárolóhelyek számát és a lakótér komfortját. A Tector motorok halk járásúak és vibrációmentesek, sőt az alkalmazott kárpitok és burkolatok még tovább növelik a menetkomfortot.
Az immár teljesen megújult IVECO EuroCargo járműcsalád átfogó választékot kínál a 6-18 tonna össztömegű kategóriában, több mint 3000 változatban közel 300 modelljével, szinte minden feladatra. A környezetvédelem iránt elkötelezettek is bátran választhatják a Tector motorokkal szerelt EuroCargo-t, hiszen azok nem csupán az Euro3 normatívákat teljesítik, de a későbbiekben megfeleltethetőek lesznek az Euro4 szabvány feltételeinek is.
Forrás: Agrárágazat