Egy falusi turizmussal foglalkozó portál, a TopRural által elvégzett számítások szerint Spanyolországban a falusi turizmus évente 2 milliárd euró nagyságú üzleti forgalmat generál

Spanyol falusi turizmus - évi 2 milliárd eurós forgalom

Szentmáry Tamás
Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Egy falusi turizmussal foglalkozó portál, a TopRural által elvégzett számítások szerint Spanyolországban a falusi turizmus évente 2 milliárd euró nagyságú üzleti forgalmat generál. Egy 1.830 felhasználó véleményét tükröző internetes kérdőív segítségével jutottak ezen következtetésre.
Egy falusi turizmussal foglalkozó portál, a TopRural által elvégzett számítások szerint Spanyolországban a falusi turizmus évente 2 milliárd euró nagyságú üzleti forgalmat generál
Francois Derbaix, a TopRural alapítója szerint az üzleti forgalom fele a szálláshelyekhez kapcsolódik míg a másik felét olyan, a falusi turizmushoz kapcsolódó cégek könyvelik el, mint az éttermek, az aktív turizmussal foglalkozó cégek vagy a helyi jellegzetességeket árusító üzletek.
 
A spanyolok 19 százaléka él a falusi turizmus adta lehetőségekkel, átlagosan évente legalább három hétvégén töltenek el ilyen keretek között és minden ilyen alkalommal kb. 169 eurót költenek el, ezek fele szállásköltség.
 
Spanyolországban a falusi turizmus még sok lehetőséget rejt magában hiszen annak ellenére, hogy az utóbbi három évben évi 15 százalékos növekedést regisztráltak, a franciaországi 80.000-rel szemben még mindig csak 12.000 kapcsolódó létesítménnyel rendelkeznek.
 
Debraix véleménye szerint Spanyolország öt éven belül 20.000 falusi szálláshellyel fog rendelkezni, emellett a kereslet folyamatos növekedésre számít. Azon turistákat figyelembe véve, akik eddig még nem választották a falusi turizmust, 83 százalékuk mutat szándékot arra, hogy a jövőben ezt megteszi, számukra a legnagyobb akadályt az információhiány jelenti.
 
A turisták 94 százaléka az interneten keresztül történő tájékozódást választja és a falusi szállásokról készült fotók, illetve videók alapján döntenek annak ellenére, hogy a foglalás telefonon keresztül történik.
 
A felhasználók 39 százaléka a falusi szálláshelyek teljes bérlését választja, míg 27 százalékuk inkább csak külön szobát foglal, további 20 százalék pedig falusi turizmusban résztvevő szállodákat részesíti előnyben.
 
A felhasználók leginkább az adott tulajdonos bánásmódját értékelik nagyra. 95 százalékuk minősítése szerint ez nagyon jó vagy jó, és mindössze 1 százalék mondja azt hogy rossz.
 
Debraix szerint a spanyol falusi turizmus minőségének ez a legfőbb jellegzetessége. Mindezek ellenére a felhasználók 61 százaléka jobban szereti, ha a szállásfoglalás lezárását és a kulcsok átadását követően a tulajdonos nincs a közelben.
 
A kérdőív alapján kiderült, hogy a falusi turizmusban résztvevők 54 százaléka nő, szemben a 46 százalékos férfi aránnyal, és elsősorban 25 és 45 év közötti életkorúakat foglal magában. Nagy többségük olyan turista, akik nagyvárosokból származnak - főként Madridból és Barcelonából. Ezen turisták 81 százaléka a falusi turizmus keretén belüli eltöltésre a normál hétvégét választja, szemben azzal a 60 százalékkal, akik a hosszú hétvégéket részesítik előnyben, míg 36 százalék a nyári szabadság alatt választja ezt a lehetőséget.
 
Debraix hangsúlyozta, hogy a választás során a felhasználók számára a legnagyobb problémát a szálláskategória jelenti, mivel több mint 50 különböző spanyol elnevezés létezik ezekre vonatkozóan.

Forrás: www.fvm.hu

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS


Tovább a Lexikonhoz

lárvavándorlás

az a jelenség, amikor egyes állati —>élősködők (férgek, ízeltlábúak) lárvái,... Tovább

fejőketrec

juhokat a —>fejés ideje alatt rögzítő ketrec (fejőkaloda). Karámszerű létesítmény,... Tovább

Tovább a lexikonra