Új Magyarország Vidékfejlesztési Stratégiai Terv, 2006, vidékfejlesztési program, környezetgazdálkodás, peugaot békéscsaba

Kiszállító és termelő kereső
hirdetes

Új Magyarország Vidékfejlesztési Stratégiai Terv

2007-2013 Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Stratégiai Terv (a továbbiakban Stratégiai Terv vagy Stratégia) a Tanács 1698/2005/EK rendelet II. cím II. fejezet alapján elkészítendő, a 2007-2013 évekre vonatkozó - a rendelet 15 (2) cikke szerinti egységes - magyar vidékfejlesztési program stratégiai kereteit tartalmazza. A Stratégiai Terv a Tanács a vidékfejlesztésre vonatkozó közösségi stratégiai iránymutatásokról szóló 2006/144/EK határozatával összhangban készült.
Új Magyarország Vidékfejlesztési Stratégiai Terv, 2006, vidékfejlesztési program, környezetgazdálkodás, peugaot békéscsaba

Kérdése van? Tegye fel, tanácsadóink válaszolnak! Állattenyésztés, növénytermesztés, kertészet, növényvédelem, talajművelés, jog, biotechnológia, környezetgazdálkodás, minden ami mezőgazdaság: Agrároldal.hu.

Kiindulópontok
 
Hazánknak 2007-2013 között mintegy 5 Milliárd euró fejlesztési forrást van lehetősége az agrárium, a vidéki környezet és a vidéki térségek fejlesztésére költeni. Ezzel lehetővé válik, hogy a megkezdett szerkezetváltás folytatódjon, valamint, hogy a vidéki térségek leszakadása lelassuljon és megkezdődjön a társadalmi-gazdasági felzárkózás. A Stratégia a lisszaboni célkitűzésekkel és a Göteborgban megfogalmazott elvekkel összhangban kívánja megteremteni a mezőgazdaság fejlesztéséhez, a vidék környezeti értékeinek megőrzéséhez, a vidéki térségek gazdaságának megerősödéséhez és a vidéki társadalom kohéziójához szükséges fejlesztési kereteket.
 
A dokumentum célja
 
Az elmúlt időszak nemzeti forrásból finanszírozott, valamint uniós társfinanszírozással megvalósuló agrár-vidékfejlesztési programjainak tapasztalatain alapulva a Stratégia célja, hogy - összhangban az Új Magyarország Fejlesztési Tervvel és a vonatkozó közösségi és hazai fejlesztési dokumentumokkal - kijelölje az agrár-vidékfejlesztés irányait, célkitűzéseit, és meghatározza a célok elérésének módját, eszközeit.
 
A Stratégia keretei
 
Az Európai Unió által meghatározott keretek:
A Tanács 1290/2005/EK rendelete;
A Tanács 1698/2005/EK rendelete az Európai Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Alapból (EMVA) nyújtandó vidékfejlesztési támogatásokról;
A Lisszaboni Stratégia és a Göteborgban megfogalmazott fenntarthatósági elvek.
A hazai fejlesztéspolitikai dokumentumok által kijelölt keretek:
Országos Fejlesztéspolitikai Koncepció, mely hazánk fejlesztéspolitikájának céljait és azok elérésének eszközeit fogalmazza meg;
Országos Területfejlesztési Koncepció, mely kijelöli az ország területfejlesztési politikájának céljait, elveit és prioritásrendszerét;
Nemzeti Akcióprogram (2005-2008), mely a Lisszaboni Stratégiában meghatározott célkitűzések megvalósításához szükséges lépéseket határozza meg;
Nemzeti Környezetvédelmi Program.
Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Stratégiai Terv kidolgozásának menete és társadalmi egyeztetése
 
A Stratégia kidolgozása - kutatóintézetek, háttérintézmények munkájának segítségével - 2005 októberében kezdődött a vonatkozó uniós jogszabály elfogadását követően. A Stratégia első verziója 2005 decemberében készült el.
 
A társadalmi egyeztetés 2005. december 19-én a "Felzárkózó vidék" (Agrár-szerkezetváltás) tematikus munkacsoport-ülésen kezdődött meg. Ezt követően a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Érdekegyeztető Tanács (FÖVÉT) december 21-i ülésén tárgyalta meg a Stratégiát.
 
2006 januárjában került az Európai Bizottság részére kiküldésre a Stratégia első verziója véleményezésre. Az Európai Bizottsággal a munkakapcsolat azóta is folyamatos.
 
2006 tavaszán széles körű, kérdőíves módszerrel elvégzett felmérés lebonyolítására került sor a falugazdász-hálózat és a kistérségi vidékfejlesztési menedzserek bevonásával. A kérdőívek tapasztalatait a Stratégia tervezése során felhasználtuk.
 
2006 áprilisában tematikus munkacsoportok tárgyalták meg a Stratégia egyes fejlesztési irányait és fogalmazták meg gondolataikat, véleményüket, melyek a Stratégia második verziójába beépültek.
 

hirdetes

Szeretné vállalkozását hatékonyan hirdetni? Szeretné, ha weblapja látogatottabb lenne? Online marketing tanácsadás, és hatékony online hirdetés az Agrároldal.hu szakértőitől! Kérje ajánlatunkat itt!

hirdetes

Peugeot Békéscsaba

Forrás: Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes


savasodás

talajaink —>pH-értékének kedvezőtlen csökkenése (ennek mértéke országosan átlagosan... Tovább

előrejelzés

az okszerű, integrált növényvédelem jellemzője, hogy a növényvédelmi kezeléseket akkor... Tovább

Tovább a lexikonra