A Pilis legszebb látnivalói - Őszi kirándulástervező

Push értesítések

ÉRTESÜLJ ELSŐKÉNT,

IRATKOZZ FEL ÉRTESÍTÉSEINKRE

Beköszöntött az ősz, ami azt jelenti, hogy végre úgy kirándulhatunk, hogy közben nem szenvedünk a nyári kánikulában. Így hát bátran kerekedjünk fel és fedezzük fel Magyarország legszebb tájait, most meg mutatjuk mi az az 5 látnivaló a Pilisben, amit semmiképp nem szabad kihagynod egy kirándulás alkalmával!

pilis látnivalók

Kirándulás a Pilisben

Az őszi időjárás a lehető legjobb a kirándulásokhoz, így ideje felkerekedni és ellátogatni olyan helyekre, ahol még nem jártunk vagy olyan helyekre is, ahol már jártunk, hiszen rengeteg csodás látnivaló van Magyarországon. Így van ez a Pilissel is, most mutatjuk mit kell beterveznek egy Pilisi kirándulás esetén!

A Pilis legszebb látnivalói

A Pilis is sok szép panorámás hellyel vár, de most megmutatjuk mi az az 5 dolog, amit semmiképp ne hagyj ki, ha kirándulni indulsz a Pilisbe!

1.    Indulj el Klastrompusztáról

Azt tanácsoljuk, hogy a legjobb, ha a klastrompusztai pálos rend kolostormaradványaitól kezdjük meg a pilisi kirándulásunkat és innen kell követnünk a kék és a piros turistajelzéseket a körtúránkhoz. Miután az első emelkedőnket megmásztuk, elérkezünk a Leány- és Legény-barlangokhoz és meg kell mondani a kilátás már innen is mesés! A barlangokat egykoron az ősemberek lakták, így érdemes megállni és egy kicsit körül nézni. Utunkat folytatva a következő megálló lehet a Basina-völgy, ahol az Eszperantó-forrásnál tehetünk egy kis pihenőt, és innen már meg se álljunk Piliscsév bájos pincefalujáig! Utunk innen visszavezet Klastrompusztára, de ne felejtsünk el magunkkal vinni egy kis szuvenírt a présházakból!

2.    Sziklás barangolás

Ha ezt a túrát választjuk, akkor kezdjük utunkat a Piliscsabai Kálvária-dombnál. A dombtetőre könnyedén, egy szegélyezett úton sétálhatunk fel, innen viszont kalandosabb út vár ránk. A dombtetőn elhelyezkedő kápolnától mesékbe illő erdei ösvényen kell továbbhaladni és hamarosan el is érkezünk első pilisi látnivalónkhoz, a Gomba-sziklához. Itt megcsodálhatjuk a kilátóteraszról a panorámát minden irányba, majd az utunk a Szent Ferenc-tisztáson vezet tovább, ahonnan gyorsan az Ördögoltár-sziklához érünk. Innen térhetünk vissza Piliscsabára.

3.    Dévényi Antal-kilátó

Ha már Piliscsabán járunk, akkor ne felejtsünk el ellátogatni a Nagy-Kopasz-hegyhez se, ahonnan 447 méter magasról a Dévényi Antal-kilátóból nézhetünk le a városra és a Pilis mesés domborulataira.

4.    Vaskapu-szikla

Ha szeretjük a természet különleges formáit és képződményeit felfedezni, akkor a Vaskapu-sziklát semmiképp ne hagyjuk ki, ha Klastrom felé tartunk Pilisszántóról. A sziklához a Klastrom-forráson és a Vaskapu-szurdokvölgyön keresztül jutunk el, ahonnan egy meredeken felkapaszkodhatunk a különleges sziklaképződményhez. Innen Dobogókőig is ellátni!

5.    Jági tanösvény

4,3 kilométer hosszan próbálhatjuk ki a Jági tanösvényt, amely nem régiben lett felújítva Pilisszentivánon. A tanösvény a sportpályától indul, és végig nagy tölgyfák árnyékában túrázhatunk, majd a keskeny ösvények elvezetnek minket egészen a Jági-tóig, ahol csak úgy hemzsegnek a békák. A látványt még különlegesebbé teszi, hogy itt csordogál az Arany-patak is, amin ha tovább haladunk a tanösvény legmagasabb pontjához érkezhetünk el.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Tovább a Lexikonhoz

karusszelszerű fejőállás

a fejési rendszerek közül a mobil fejőállású változat (körforgó fejőberendezés). A... Tovább

talajpusztulás

leggyakrabban a víz és a szél romboló hatására (->defláció, —>erózió), ill. a káros... Tovább