Újdonságok a Michelin csoport mezőgazdasági abroncs kínálatában

Sándor Ildikó
Hirdetés

Termelők és kereskedők vettek részt az AGRO-MASHEXPO kiállításon megrendezett Michelin vevőtalálkozón, ahol az abroncspiac magyarországi és európai helyzete mellett bemutatásra kerültek a legújabb kutatási eredmények, melyek a kereskedelemben is megjelentek már vagy rövidesen várható bemutatkozásuk.

Termelők és kereskedők vettek részt az AGRO-MASHEXPO kiállításon megrendezett Michelin vevőtalálkozón, ahol az abroncspiac magyarországi és európai helyzete mellett bemutatásra kerültek a legújabb kutatási eredmények, melyek a kereskedelemben is megjelentek már vagy rövidesen várható bemutatkozásuk.


Az európai uniós csatlakozásunkból adódó nyitott piac mind termelési, mind forgalmazási területen erősebb versenyt eredményezett, és a magasabb követelmények, a versenyhelyzet mellett a gazdálkodás anyagi feltételei is évről-évre kedvezőbbek a növekvő támogatásoknak köszönhetően. Ebből első hallásra talán következne is a magasabb értékesítés, de az abroncspiacon ezek a hatások más jellegű következményekkel járnak – melyeket Benkő Péter kereskedelmi vezető összegzett az érdeklődőknek. A gazdálkodási területek növekedése és az egyre nagyobb teljesítményű traktorok beszerzése az értékesebb abroncsok irányába vitte el a felhasználói igényt, amit a kereskedelmi hálózat hozzáadott tudása, szervize tud még kiegészíteni. A premium abroncsok a termelőnél növelik a termelékenységet, ezáltal a versenyképességet, a kereskedőnél magasabb profitot eredményez, a gyártó pedig a magasabb technológiai elvárások teljesítésével a piaci szereplők látásmódját tudja befolyásolni.

A premium abroncsokat Sztrányai Balázs termékmarketing felelős mutatta be részletesen a jelenlévőknek, kiemelve a Michelin által kifejlesztett Ultraflex technológia előnyeit és a felhasználót legjobban érintő műszaki paramétereket. A mezőgazdasági abroncsnak a lehető legrugalmasabbnak kell lennie ahhoz, hogy egyszerre oldja meg a közúti szállítás és a szántóföldi munka közben felmerült nyomásigény különbséget, és a talajtaposást is minimalizálja. Talán ez a két legfontosabb eredménye az új technológiának, melynek a fő jellemzője a 25%-kal alacsonyabb hiszterezésű, speciális alapanyag-keverék mellett a karkasz-profil, mely lehetővé tette az oldalfalak flexiós zónájának növelését. Az eredmény egyértelmű: a sebesség és a terhelés szabadon változtatható, az abroncsok munka közbeni nyomása mindig alacsonyabb marad, mint a klasszikus technológiával készült abroncsoké. Így óvják a talajt – mivel kevésbé tömörítik -, tehát megőrzik agronómiai potenciálját. Emellett kisebb az esély a kerékvályúk kialakulására, nő a vonóerő száraz és nedves talajon egyaránt, alacsonyabbá válik a gördülési ellenállás, a munkavégzés helyszínei között, közúton akár 65 km/h sebesség is biztonsággal elérhető, ezek az előnyök pedig a felhasználó pénztárcájában is rögtön megjelennek idő- és üzemanyag megtakarítás formájában. Ezt az Ultraflex technológiát jelenleg két gumiabroncs gyártásánál alkalmazzák: a 2005-ös Agritechnika kiállításon bemutatott Michelin AxioBib – mely 2007-től kerül forgalomba – és a 2003 óta jól szereplő, hazánkban is kapható Michelin XeoBib esetében. Az Ultraflex technológia első tagjaként gyártott XeoBib elnyerte a legnagyobb európai kiállítások elismeréseit (a hannoveri Agritechnika, a bolognai EIMA, a hollandiai Zuid-Laren kiállítások innovációs aranyérme, a brüsszeli Agribex Mezőgazdasági kiállítás Aranykalász-díja), melyek igazolják a környezetvédelem, a jövedelmezőség és a munkabiztonság területein elért eredményeket is, sőt azóta nem véletlen állítják a felhasználók, hogy forradalmasította a mezőgazdaságot. Ez az abroncs ugyanis a sebességtől függetlenül 1 bar-nál nem magasabb állandó nyomáson működik szántóföldön és aszfaltúton egyaránt a 80 és 200 lóerő közötti vontatókon. A 65-ös szériájú abroncshoz képest – azonos teherbíró képesség és átmérő esetén – a kerékvályúk mélysége 55%-kal csökken, a talajlenyomat pedig 24%-kal nő. Az új gumikeverék és a laposabb profil, a szélesebb futófelület, a „négyszögletes” vállak eredményeként 25%-kal nőtt az élettartam, 20%-kal csökkent a futási ellenállás, nőtt az abroncs öntisztító képessége, sőt a vezető is kényelmesebb környezetben dolgozik, mert csökkent a gördülésből eredő vibráció is.

Hirdetés

A különböző igényekhez a Michelin három nagyteljesítményű abroncs-családot fejlesztett ki. A Michelin MegaXbib kifejezetten betakarító és trágyaszóró gépek abroncsa, melynek előnye a betakarítás zökkenőmentességét biztosító öntisztítás, a lejtős, sáros területeken felmerülő váltakozó súlyáthelyezéshez való alkalmazkodás és a fedélzeten elhelyezett elektromos berendezések (GPS, komputer) zavarmentes működtetésének biztosítása. A nagyteljesítményű, több mint 180 lóerős vontatók referencia abroncsa a Michelin MachXbib, melynek talajkímélő munkákhoz javasolt változata hosszú és széles ellipszis formájú érintkezési felületével 15%-kal csökkenti a kerékvályú mélységét és 8%-kal növeli a vonóerőt, ezért talaj-előkészítésnél jó szolgálatot tesz. A másik verziót a barázdában való szántáshoz ajánlja a gyártó. Ez az abroncs tökéletesen beleillik a barázdába, a négyszögletes huzalkarikával ellátott széles perem pedig csökkenti a pánton történő megforgás kockázatát és 13%-kal növeli a vonóerőt. A pótkocsikra kifejlesztett Michelin CargoXbib radiál abroncs a nehéz rakományok szállítását biztosítja, használata ott célszerű, ahol egyszerre több munkagép dolgozik egymás mellett és fontos szempont a nagyfokú oldalirányú stabilitás (pl. munkagépek kiékelés nélküli megtartása és lejtős terepen való megtámasztása) – mindez a váltakozó, lekerekített és élekkel ellátott bordáknak köszönhető.

Hirdetés

A vevőtalálkozó elmaradhatatlan része volt a kiállítási standon is bemutatott új Taurus Point 70-es abroncs bemutatása. Ma a hazai traktorabroncs piac 4%-át teszi ki a 70-es széria, Európában ez az érték 15%. A szakemberek szerint már ez a tény is a széria értékesítésének növekedését jelenti a jövőben, továbbá nem lehet figyelmen kívül hagyni azt sem, hogy nem újszerű (7-15 éves), 70-180 lóerős traktorok jól bevált abroncsa (abban az esetben, ha az eredeti abroncsozás 70-es vagy standard). A jól ismert és bizonyított Taurus név, a szerelés minőségének ellenőrzését segítő perem feletti jel, és az új gumikeveréknek köszönhető 50%-kal csökkent bordaleszakadási arány teszi ezt az abroncsot a középkategória legjobb termékévé.

A vevőtalálkozó valóban a vevők, tehát a kereskedők és felhasználók tapasztalatcseréje volt, ezt igazolták az előadóknak feltett legkülönbözőbb, használat közben felmerülő szakmai kérdések is.

Forrás: Agrárágazat

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

Hirdetés
Hirdetés

Heves Megyei Földhivatalok

Földhivatal Heves Megyei Földhivatal, Eger Körzeti Földhivatal, Füzesabonyi Körzeti... Tovább

autotróf szervezetek

azok az élőlények, amelyek környezetük szervetlen anyagaiból (C02, H20, ionok) építik fel... Tovább

Tovább a lexikonra
Hirdetés
IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrisebb iparági hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.