Hirdetés

Újdonságok a Michelin csoport mezőgazdasági abroncs kínálatában

Sándor Ildikó
Hirdetés

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

Termelők és kereskedők vettek részt az AGRO-MASHEXPO kiállításon megrendezett Michelin vevőtalálkozón, ahol az abroncspiac magyarországi és európai helyzete mellett bemutatásra kerültek a legújabb kutatási eredmények, melyek a kereskedelemben is megjelentek már vagy rövidesen várható bemutatkozásuk.

Termelők és kereskedők vettek részt az AGRO-MASHEXPO kiállításon megrendezett Michelin vevőtalálkozón, ahol az abroncspiac magyarországi és európai helyzete mellett bemutatásra kerültek a legújabb kutatási eredmények, melyek a kereskedelemben is megjelentek már vagy rövidesen várható bemutatkozásuk.


Az európai uniós csatlakozásunkból adódó nyitott piac mind termelési, mind forgalmazási területen erősebb versenyt eredményezett, és a magasabb követelmények, a versenyhelyzet mellett a gazdálkodás anyagi feltételei is évről-évre kedvezőbbek a növekvő támogatásoknak köszönhetően. Ebből első hallásra talán következne is a magasabb értékesítés, de az abroncspiacon ezek a hatások más jellegű következményekkel járnak – melyeket Benkő Péter kereskedelmi vezető összegzett az érdeklődőknek. A gazdálkodási területek növekedése és az egyre nagyobb teljesítményű traktorok beszerzése az értékesebb abroncsok irányába vitte el a felhasználói igényt, amit a kereskedelmi hálózat hozzáadott tudása, szervize tud még kiegészíteni. A premium abroncsok a termelőnél növelik a termelékenységet, ezáltal a versenyképességet, a kereskedőnél magasabb profitot eredményez, a gyártó pedig a magasabb technológiai elvárások teljesítésével a piaci szereplők látásmódját tudja befolyásolni.

A premium abroncsokat Sztrányai Balázs termékmarketing felelős mutatta be részletesen a jelenlévőknek, kiemelve a Michelin által kifejlesztett Ultraflex technológia előnyeit és a felhasználót legjobban érintő műszaki paramétereket. A mezőgazdasági abroncsnak a lehető legrugalmasabbnak kell lennie ahhoz, hogy egyszerre oldja meg a közúti szállítás és a szántóföldi munka közben felmerült nyomásigény különbséget, és a talajtaposást is minimalizálja. Talán ez a két legfontosabb eredménye az új technológiának, melynek a fő jellemzője a 25%-kal alacsonyabb hiszterezésű, speciális alapanyag-keverék mellett a karkasz-profil, mely lehetővé tette az oldalfalak flexiós zónájának növelését. Az eredmény egyértelmű: a sebesség és a terhelés szabadon változtatható, az abroncsok munka közbeni nyomása mindig alacsonyabb marad, mint a klasszikus technológiával készült abroncsoké. Így óvják a talajt – mivel kevésbé tömörítik -, tehát megőrzik agronómiai potenciálját. Emellett kisebb az esély a kerékvályúk kialakulására, nő a vonóerő száraz és nedves talajon egyaránt, alacsonyabbá válik a gördülési ellenállás, a munkavégzés helyszínei között, közúton akár 65 km/h sebesség is biztonsággal elérhető, ezek az előnyök pedig a felhasználó pénztárcájában is rögtön megjelennek idő- és üzemanyag megtakarítás formájában. Ezt az Ultraflex technológiát jelenleg két gumiabroncs gyártásánál alkalmazzák: a 2005-ös Agritechnika kiállításon bemutatott Michelin AxioBib – mely 2007-től kerül forgalomba – és a 2003 óta jól szereplő, hazánkban is kapható Michelin XeoBib esetében. Az Ultraflex technológia első tagjaként gyártott XeoBib elnyerte a legnagyobb európai kiállítások elismeréseit (a hannoveri Agritechnika, a bolognai EIMA, a hollandiai Zuid-Laren kiállítások innovációs aranyérme, a brüsszeli Agribex Mezőgazdasági kiállítás Aranykalász-díja), melyek igazolják a környezetvédelem, a jövedelmezőség és a munkabiztonság területein elért eredményeket is, sőt azóta nem véletlen állítják a felhasználók, hogy forradalmasította a mezőgazdaságot. Ez az abroncs ugyanis a sebességtől függetlenül 1 bar-nál nem magasabb állandó nyomáson működik szántóföldön és aszfaltúton egyaránt a 80 és 200 lóerő közötti vontatókon. A 65-ös szériájú abroncshoz képest – azonos teherbíró képesség és átmérő esetén – a kerékvályúk mélysége 55%-kal csökken, a talajlenyomat pedig 24%-kal nő. Az új gumikeverék és a laposabb profil, a szélesebb futófelület, a „négyszögletes” vállak eredményeként 25%-kal nőtt az élettartam, 20%-kal csökkent a futási ellenállás, nőtt az abroncs öntisztító képessége, sőt a vezető is kényelmesebb környezetben dolgozik, mert csökkent a gördülésből eredő vibráció is.

Hirdetés

A különböző igényekhez a Michelin három nagyteljesítményű abroncs-családot fejlesztett ki. A Michelin MegaXbib kifejezetten betakarító és trágyaszóró gépek abroncsa, melynek előnye a betakarítás zökkenőmentességét biztosító öntisztítás, a lejtős, sáros területeken felmerülő váltakozó súlyáthelyezéshez való alkalmazkodás és a fedélzeten elhelyezett elektromos berendezések (GPS, komputer) zavarmentes működtetésének biztosítása. A nagyteljesítményű, több mint 180 lóerős vontatók referencia abroncsa a Michelin MachXbib, melynek talajkímélő munkákhoz javasolt változata hosszú és széles ellipszis formájú érintkezési felületével 15%-kal csökkenti a kerékvályú mélységét és 8%-kal növeli a vonóerőt, ezért talaj-előkészítésnél jó szolgálatot tesz. A másik verziót a barázdában való szántáshoz ajánlja a gyártó. Ez az abroncs tökéletesen beleillik a barázdába, a négyszögletes huzalkarikával ellátott széles perem pedig csökkenti a pánton történő megforgás kockázatát és 13%-kal növeli a vonóerőt. A pótkocsikra kifejlesztett Michelin CargoXbib radiál abroncs a nehéz rakományok szállítását biztosítja, használata ott célszerű, ahol egyszerre több munkagép dolgozik egymás mellett és fontos szempont a nagyfokú oldalirányú stabilitás (pl. munkagépek kiékelés nélküli megtartása és lejtős terepen való megtámasztása) – mindez a váltakozó, lekerekített és élekkel ellátott bordáknak köszönhető.

Hirdetés

A vevőtalálkozó elmaradhatatlan része volt a kiállítási standon is bemutatott új Taurus Point 70-es abroncs bemutatása. Ma a hazai traktorabroncs piac 4%-át teszi ki a 70-es széria, Európában ez az érték 15%. A szakemberek szerint már ez a tény is a széria értékesítésének növekedését jelenti a jövőben, továbbá nem lehet figyelmen kívül hagyni azt sem, hogy nem újszerű (7-15 éves), 70-180 lóerős traktorok jól bevált abroncsa (abban az esetben, ha az eredeti abroncsozás 70-es vagy standard). A jól ismert és bizonyított Taurus név, a szerelés minőségének ellenőrzését segítő perem feletti jel, és az új gumikeveréknek köszönhető 50%-kal csökkent bordaleszakadási arány teszi ezt az abroncsot a középkategória legjobb termékévé.

A vevőtalálkozó valóban a vevők, tehát a kereskedők és felhasználók tapasztalatcseréje volt, ezt igazolták az előadóknak feltett legkülönbözőbb, használat közben felmerülő szakmai kérdések is.

Forrás: Agrárágazat

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

Hirdetés

sebészet

az állatorvos-tudományon belül az a tudományág, amely állatokban a ->traumák okozta... Tovább

háziasítás (domesztikáció)

az az emberi tevékenység, amelynek következtében a vadállatból háziállat válik. A... Tovább

Tovább a lexikonra
Hirdetés
IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrisebb iparági hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.