notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

2018 online marketing trendjei

Hirdetés

2018 online marketing trendjei

Máté Balázs, online marketing tanácsadó
Hirdetés

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

A becslések szerint 2020-ban csak az Egyesült Államokban kétszer annyit költenek majd a digitális hirdetésekre, mint 2015-ben. Az online marketing ideje elérkezett, a keresőoptimalizálás az AdWords és Facebook hirdetések nélkül a már nincs jól működő vállalkozás.
 

A becslések szerint 2020-ban csak az Egyesült Államokban kétszer annyit költenek majd a digitális hirdetésekre, mint 2015-ben. Az online marketing ideje elérkezett, a keresőoptimalizálás az AdWords és Facebook hirdetések nélkül a már nincs jól működő váll

 

Az elmúlt évek során folyamatosan zajló digitális forradalom temérdek olyan eszközt adott a kereskedők kezébe, amelyek lehetővé teszik, hogy teljesen újszerűen vehessék fel a kapcsolatot meglévő és leendő ügyfeleikkel.

 

Ez a digitális előrehaladás azonban kétélű fegyver, és a számtalan eszköz közül nehéz lehet kiválasztani azokat, amelyek a legjobb eredményeket biztosíthatják céged és ügyfeleid számára egyaránt.

 

Ezért gyűjtöttünk össze hatot a 2018-ban legfontosabbnak ígérkező digitális marketing trendek közül, amelyekkel már most érdemes közelebbről is megismerkedni, hogy a későbbiekben a lehető legtöbbet hozhasd ki belőlük!

 

1. A gépek (marketinges) lázadása

Az üzleti vezetők közel 100%-a véli úgy, hogy a jövőben az emberek és a gépek közös erővel dolgoznak majd a marketing feladatok elvégzésén. Ezt a kijelentést az úgynevezett „gépi tanulás” technológia fejlődésére alapozzák.

 

A mai rohanó világban az emberek igényei és szükségletei rohamos ütemben váltakoznak, ehhez pedig gyors reakciót biztosító rendszerekre van szükség. A gépi tanulás pontosan ebben segíthet a marketingeseknek, egyre pontosabban és személyre szabottabban megjósolva ezeket a változásokat a begyűjtött (megtanult) adatok alapján.

 

A gépi tanulást már most sikeresen alkalmazzák az egészségügy területén és a pénzügyi csalások kiszűrésére, így csak idő kérdése, hogy mikor jelenik majd meg a marketingben is.

 

2. A közösségi média „sötét oldala,” avagy a dark social

A közösségi platformok kiváló hirdetési eszközöket kínálnak a cégek és marketingesek számára, azonban statisztikai szempontokból lehetetlen velük pontos értékeket mérni. Hogy miért? Mert vannak bizonyos „privát” kommunikációs csatornák, amelyek nem kerülnek bele a statisztikákba.

 

Ilyenek például az üzenetküldő alkalmazások (Messenger, WhatsApp, stb.), az email, és a beépített mobilalkalmazások. A pontos analitikát tovább nehezítik a különböző biztonságos böngészéssel kapcsolatos funkciók is.

 

Ezek tehát a „dark social” részei, amelyek a közösségi megosztások több mint 80%-át teszik ki. Erről biztosan többet hallunk majd 2018-ban, ugyanis a mobileszközök és a mobilos üzenetküldés elterjedésével egyre fontosabb tényezővé válik. Sok cég azért nem fektet a közösségi médiába, mert nem látják, hogy valójában milyen sokat tehet értük a rengeteg nem mérhető tényező.

Hirdetés

 

A következő évben tehát megéri majd minél többet foglalkozni a dark sociallal, ugyanis alapos ismerete és megfelelő kihasználása látható eredményeket hoz majd egy „láthatatlan” forrásból.

 

3. Azonnali elérhetőség

A felhasználók közel 100%-a nyúl a telefonjához, ha valamit azonnal szeretne megkeresni vagy leellenőrizni az interneten. A siker érdekében a márkáknak ezekre a hirtelen felindulásból származó keresésekre, vagy „mikro-pillanatokra” kell tudniuk megfelelően reagálniuk. Ehhez biztosítaniuk kell, hogy a felhasználók által keresett információk azonnal és a lehető legkönnyebben elérhető legyenek.

 

Hirdetés

Ha a legaktuálisabb trendekről van szó, akkor nem hagyhatjuk ki a reszponzív webhelyek megemlítését. Az azonnali elérhetőség szorosan kapcsolódik ehhez a témához: 2018-ban többen használják majd telefonjukat böngészésre, mint valaha, ami minden eddiginél fontosabbá teszi majd, hogy a felhasználók azonnal és kényelmesen böngészhessenek az interneten.

 

4. Fel vagy készülve a videóra?

A videófogyasztás az egekben van, az elkövetkezendő években pedig a csillagokig emelkedik majd. Már most minden második marketingszakértő úgy véli, hogy a videótartalmak biztosítják a legjobb megtérülést a befektetett költségekhez képest. Ha ehhez még hozzávesszük, hogy a felhasználók közel fele több videóra vágyik a marketingesektől, akkor máris egyértelművé válik a helyzet: a videó a nyerő tét.

 

Az okoskészülékek (legyen szó telefonokról vagy táblagépekről) már egyre fiatalabb felhasználók kezeibe jutnak el, akik előszeretettel használják ezeket videók megtekintésére. Ez temérdek lehetőséget biztosít a cégek számára, akik szeretnék nagyobb közönséghez eljuttatni termékeik és szolgáltatásaik hírét.

 

A közösségi aktivitás és a közösségi platformok kihasználtságának fellendítése céljából a Facebook, a Twitter és más óriások egyre többet fektetnek a videós funkciók fejlesztésébe. 2017-ben a Facebook egy új, 6 másodperces hirdetési formátumot vezetett be, amelyek célja, hogy a hirdetők gyorsabb, hatékonyabb üzenetekkel érhessék el a fogyasztókat.

 

5. Személyre szabott élmények

A fogyasztók kezdenek hozzászokni a digitális környezet által nyújtotta kényelemhez, ezt a kényelmet pedig a márkáktól is egyre jobban elvárják majd. Az elkövetkezendő években minden eddiginél fontosabb lesz egy olyan személyre szabott online élmény biztosítása, amely minden felesleges háttérzaj kiszűrésével egy sajátos vásárlási/rendelési folyamatot kínál az ügyfelek számára.

 

Hogy mennyire fontos is ez? A szakértők kétharmada számít arra, hogy a személyre szabás számos területen látható, akár 10%-os profitnövekedést eredményez majd, amint elterjedtebbé válik.

 

Korábban a személyre szabás első sorban az automatikusan kiküldött, érdeklődések, viselkedés és demográfiai adatok által összeállított emailek formájában jelent meg, tehát a marketingben már nem számít újdonságnak ez a fogalom. Azonban az automatizálásra sokkal több helyen lesz szükség, hiszen egyre több ügyfél (akár személyes fogyasztók, akár cégek) várja majd el a személyre szabott élményeket a vásárlási folyamat minden szakaszában.

 

6. Beszédes robotok

A chatbotok forradalma ebben a pillanatban is folyik, és 2018-ban fontos mérföldkőhöz érkezhet ez az újszerű technológia. Ez nem meglepő, de amire kevesen számítanak, az az, hogy a chatbotok a B2B környezetben is jelentős szerepet kapnak majd.

 

A chatbotok intuitívek, és a gépi tanulás segítségével képesek egyre hatékonyabb, pontosabb és személyre szabottabb szolgáltatást biztosítani a felhasználók számára, ráadásul olyan sebességgel, amilyenre egy ember képtelen lenne (nem is beszélve arról, hogy a gépek nem képesek elfáradni, és 24/7 elérhetők az év minden egyes napján).

 

2018-ra egyre több helyen találkozhatunk majd a chatbotokkal, a Business Insider szerint pedig a cégek 80%-a tervezi valamilyen módon felhasználni ezt a technológiát marketing stratégiájuk részeként.
 

 

Még több marketing cikk ide kattintva!

Hirdetés

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

Hirdetés
További cikkek ebben a témában
Hirdetés
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
289 265
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
5 462 712
Közösség

Csávázó Dividend 30 FS

Folyékony gombaölő csávázószer.Hatóanyag: 30 g/l difenokonazolFelhasználható: őszi búza... Tovább

abszorbeált dózis (elnyelt dózis)

bármely közvetlenül v. közvetve ionizáló sugárzásra vonatkozóan az a sugármennyiség,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 134

Átlagos értékelés: 4.9

Gazdaság