Welgro takarmányszállító járművek

Welgro takarmányszállító járművek

Instagram logo

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

A lakosság létszámára vetítve a legtöbb keveréktakarmányt gyártó ország Hollandia, 13 millió tonnával. Ez a mennyiség kb. háromszorosa annak, amennyit az országban hús előállítására felhasználnak.
Welgro takarmányszállító járművek

A lakosság létszámára vetítve a legtöbb keveréktakarmányt gyártó ország Hollandia, 13 millió tonnával. Ez a mennyiség kb. háromszorosa annak, amennyit az országban hús előállítására felhasználnak.

Az elmúlt évtizedekbena teljes mennyiséget egyedül egy gyártó a WELGRO B.V. Groenlo fluid szállítójárművei viszik ki a takarmánygyárakból a telepekre.

A WELGRO céget 1961-ben alapította a kovács foglalkozású Wellink családból 2 testvér hasonlóan, mint 30 évvel előtte a Dorn testvérek egy kovácsműhelyből a DAF járműgyárat létrehozták. A 7 Wellink testvér közül az első személyautó kereskedés mellett, a második tejszállító járművek, és másik kettő pedig mezőgazdasági szállítójárművek gyártása mellett döntött. Az első termékeik hígtrágya szállító tartály-pótkocsik voltak, de felismerték, hogy a piacon igény mutatkozik takarmányszállító silófelépítmények iránt. A hígtrágya szállító pótkocsik gyártását 1972-ben fejezték be.

Az első takarmányszállító tartály-pótkocsit WELGRO 1967-ben gyártotta le, és ezt egy célirányos, mélyreható fejlesztés követte az élelmiszeripari liszt, és takarmány szállítása irányában. 30 évre visszamenő szakosodással, és fejlesztéssel a WELGRO tartálykocsik eleget tesznek minden higiéniai követelménynek az élelmiszeripar, és takarmányipar területén. A minőség, gondos gyártás, és a speciális vevői igények kielégítése eredményeként WELGRO viszonylag rövid idő alatt meghódította a teljes holland piacot, ahol még 7 másik versenytárssal kellett megküzdenie. WELGRO Németországban 20%-os piaci részesedéssel rendelkezik az erős német tradíciók és a versenytársak kiváló minőségű termékei ellenére.

Hollandiában az évi 13 millió tonna takarmányt kb. 650 tartálykocsi szállítja, ami azt jelenti, hogy 1 jármű naponta cca. 96 tonnát mozgat meg. Hazánkban az egy évben megtermelt kb. 3,8 millió tonna árut közel 500 db, javában hagyományos és elöregedett szállítóeszköz viszi.

Ez többszörös üzemanyag felhasználást, szerviz, és személyi költségeket jelent, valamint a járművek rövidebb élettartamát eredményezi. Ez az, amit minden holland vállalkozó megtakarít más előnyös beruházást tud belőle finanszírozni.

Hasonlítsuk össze a felmerülő szervízköltségeket egy 2 tengelyes 40 m3 befogadóképességű WELGRO fluid kitárolású tartálykocsi, és egy külföldi gyártású más rendszerű 29,7 m3-es takarmányszállító jármű esetében. Az összehasonlításban ugyanazokat a komponenseket vettük alapul: mint Welgro pótalkatrészek, gumiköpenyek, fékberendezések, rugók, tengelyek. A másik rendszerű járműhöz hozzájön a segédmotor, a hidraulikahajtás, és a mechanikus kopóalkatrészek költsége. Mindkét újonnan vásárolt jármű 7,5 éves üzemeltetése során az alábbi javítási költségek merültek fel:

Welgro: Ř 1 év = 574,23 € Ř 1 hónap = 47,85 €

Másik jármű:

Ř 1 év = 1.756,63 € Ř 1 hónap = 146,38 €

Tehát a másik rendszerű járműnél 75%-os tartálytérfogattal háromszoros javítási költségek merültek fel. (Forrás: FEVA)

Egy másik példát láthatunk az effektív takarmányszállításra a holland ABCTA cégnél. Saját éves termelésük, azaz 1,2 millió tonna takarmány 80%-át 50 nyerges tartály félpótkocsival végzik. A maradék 20%-ot szerződéses bérfuvarozókkal végeztetik.

Az 50 tartálykocsiból 28 db kéttengelyes és 22 db háromtengelyes. A kéttengelyes járművek hasznos terhelhetősége cca. 24 tonna, a háromtengelyeseké 34 tonna. A cég gazdaságossági számításokat végzett, és megállapították, hogy a legjobban kihasznált járműnek 2.800 órát kellene évente üzemelni. Ezt a kritériumot jelenleg egyik jármű sem éri el, de ennek ismeretében lehet a folyamat gazdaságosságát a legpontosabban ellenőrizni és befolyásolni.

(Itt meg kell jegyeznünk azonban, hogy Hollandiában 50 tonna gördülő jármű össztömeg a megengedett, nálunk ez csak 40 tonna. Így a hollandiai effektív szállítás nálunk a törvényes rendelkezések miatt sem valósulhat meg.)

Hazánkban az egyik legjelentősebb takarmányszállítmányozással foglalkozó cég a Trans-Bábolna Kft. (tevékenységét ez évben a Foring Kft. vette át.) 2004 évben 147.980 tonna ömlesztett árut szállítottak 22 db tartálykocsival nem csak határainkon belül, hanem Romániába, és Szlovákiába is. A telepek megközelíthetősége (és megközelíthetetlensége) miatt hazánkban nem oldható meg mindenhova 24 tonnás hasznos teherbírású járművekkel a közlekedés, ezért a járműparkban az említett 24 tonnás tartálykocsik mellett 9 tonnás, és zömében 16 tonnásak is találhatóak. Trans-Bábolna Kft. 10 évvel ezelőtt vette az első 4db WELGRO gyártású fluid kitárolású tartálykocsikat, most 11 db-bal rendelkezik. A telepek fogadókészsége miatt csigás kitárolású járművekkel is szállítanak, de a munka zömét ez a 11 db WELGRO jármű végzi.

WELGRO mindig készségesen megosztja tapasztalatait, új fejlesztéseit vevőkörével, és igazolja, hogy a speciális vevői igényeket (mint cellaméretek, cellák száma, stb.) termékeivel messzemenően kielégíti. A legújabb fejlesztésű kitároló-mechanizmusok, töltőnyílások és cellákat elválasztó oldalfalak a szigorú uniós higiéniai előírásoknak minden területen megfelelnek. WELGRO 1 db 24 tonnás hasznos terhelhetőségű tartálykocsit a vevők rendelkezésére bocsát kipróbálásra, igény esetén hosszabb távú bérleti lehetőségekkel.

Forrás: Agrárágazat

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS


Tovább a Lexikonhoz

GK Emese

Szemescirok Cél: szemescirok Leírás:Alacsony növekedésû (120 140 cm), Kétvonalas... Tovább

halászat

a mg. egyik sajátos ága, amely magába foglalja a halak és más víziállatok tartását,... Tovább

Tovább a lexikonra