Korszerű univerzális MOL traktorolajok

Korszerű univerzális MOL traktorolajok

Hirdetés

A mezőgazdasági erőgépek esetében merült fel először az igény, hogy különböző kenési rendszerekbe lehetőség szerint azonos típusú kenőanyag kerüljön. Egy ilyen univerzális kenőanyag használatának előnyei a következők lehetnek: - a téves utántöltésből adódó kockázatok minimálisra csökkennek, - racionalizálható a kenőanyagok készletezése, - egyszerűsödik a karbantartási folyamat.
Korszerű univerzális MOL traktorolajok

A mezőgazdasági erőgépek esetében merült fel először az igény, hogy különböző kenési rendszerekbe lehetőség szerint azonos típusú kenőanyag kerüljön. Egy ilyen univerzális kenőanyag használatának előnyei a következők lehetnek:
- a téves utántöltésből adódó kockázatok minimálisra csökkennek,
- racionalizálható a kenőanyagok készletezése,
- egyszerűsödik a karbantartási folyamat.
A nagy erőgépgyártók hamar felismerték ezt az igényt, és elkezdték az ilyen típusú előírások kidolgozását. A kenőanyag gyártók részére ez jelentős kihívásnak bizonyult, mivel az erőgépek kenési rendszereinek követelményei igen összetettek és egyes esetekben egymástól lényegesen különbözőek is lehetnek. A motor, hajtáslánc és hidraulikus munkavégző elemek kenőanyaggal szemben támasztott követelményei az alábbiak:

Jellemzők

Motor

Nyomatékváltó

Lemezes tengely-kapcsolók és nedvesfék

Hidraulika rendszer

Megfelelő viszkozitás magas hőmérsékleten is

+

+

+

+

Kedvező folyási tulajdonságok alacsony hőmérsékle

ten is

+

   

++

Felülettisztító-, és a szennyezőanyagok lebegésben tartó képessége

++

     

Termikus és oxidációs stabilitás

++

 

+

++

Terhelhető kenőfilm és kopásgátló hatás

+

++

 

+

Korrózióvédő hatás

+

+

 

+

Vízelváló képesség

     

++

Tömítőanyag összeférhetőség

+

 

+

+

Habzásgátló hatás

+

+

 

+

Megfelelő súrlódási karakterisztika

   

++

 
Megjegyzés: + lényeges követelmény, ++ kiemelt fontosságú követelmény.

A fejlesztések eredményeképpen az univerzálisan használható kenőanyagok két csoportja alakult ki. Az egyik csoportot az úgynevezett STOU (Super Traktor Oil Universal) típusú olajok alkotják, amelyek az erőgép motorjának, nyomatékváltójának, lamellás tengelykapcsolóinak, a hátsó differenciálműnek, a kerékagy bolygóműveknek, az egyéb lehajtásoknak, továbbá a nedvesféknek az összes kenési követelményét egyidejűleg látják el, valamint a teljes hidraulikus rendszer munkafolyadékát is képezik. Így egy korszerű traktor nagy szerkezeti egységei - a motor, a hajtáslánc és a hidraulikus rendszer - egyetlen kenőanyaggal üzemeltethetők.
Az univerzális traktorolajok másik nagy csoportjába azok a kenőanyagok tartoznak, amelyek a nyomaték-átviteli elemek és a nedvesfék kenését egyidejűleg végzik, továbbá ellátják a hidraulikus munkafolyadék szerepét. Ezek az egységek az erőgépekben - az első differenciálművet kivéve - közös kenési rendszerben találhatók. Az ilyen típusú hajtómű-hidraulika olajoknak két angol elnevezése terjedt el: az UTTO (Universal Tractor Transmission Oil), és újabban a nem teljesen pontos THF (Tractor Hidraulic Fluid) kifejezés.
A STOU típusú, és a hajtómű-hidraulika olajok várható térnyerését tekintve az utóbbinak van nagyobb jövője. Ennek fő oka, hogy a nagy teljesítményű, és az egyre szigorodó emissziós normákat is teljesítő erőgép motorok kenési igényeit a STOU olajok már nem képesek ellátni a kenőanyaggal szemben támasztott követelmények kompromisszumos kielégítése miatt. Így a legmodernebb traktorokban magas teljesítményszintű motorolajok és korszerű hajtómű-hidraulika olajok együttes alkalmazása indokolt. A legjelentősebb mezőgazdasági gépgyártók 2003-ban érvényes traktorolaj jóváhagyásait a következő táblázatban foglaltuk össze:

Hirdetés

Gyártók

Hajtómű-hidraulika olaj előírások

STOU előírások

Ford

M2C 86B Érvényesség: Európa

M2C 134C Érvényesség: USA

M2C 134D Érvényesség: az egész világon. Egyesíti a 86B és 134C követelményeit, kiegészítve növelt szintű kopásvédelmi előírással.

M2C 159B Korábbi Ford gyártmányokhoz

M2C 159C Az előírást a Ford visszavonta. Az új STOU követelmények kidolgozás alatt vannak

John Deere

JD 20A Standard előírás

JD 20B A JD 20A téli változata

JD 20C/D Növelt szintű kopásgátló követelményekkel kiegészített előírás

JD 27 Emelt szintű kopásvédelmi követelmények. Új jóváhagyásként a John Deere-nél már nem megszerezhető.

Massey Ferguson

M 1135 Kisebb szerkezeti egységekhez, szinterezett anyagú fékbetétek esetén.

M 1143 Nagyobb - kompozit típusú fékbetétekkel szerelt - szerkezeti egységekhez.

M 1139 Magában foglalja az M1135 előírásait

M1144 Magában foglalja az M1143 előírásait

Case IH

MS 1207 Belső előírás, kizárólag a Case saját forgalmazású Hytran Plus olaja rendelkezik vele.

-

New Holland (Fiat)

Fiat: Nem ad ki megszerezhető gépgyártói előírást.

New Holland: Közzéteszi a követelményrendszert, de csak néhány preferált olajgyártónak ad ki jóváhagyást.

A MOL a traktorolajok terén is teljes körű megoldást és szolgáltatást kínál a mezőgazdasági gépüzemeltetők számára. A kiváló minőségű alapolajokból a világ élvonalába tartozó adalékkomponensek segítségével gyártott univerzális traktorolajaink a legintenzívebb terhelésállapotok és szélsőséges hőmérsékleti viszonyok mellett is biztosítják a hajtáslánc, és a munkavégző elemek optimális működését, hosszú élettartamát. A MOL termékek kiváló minőségét, és a felhasználók bizalmát piacvezető pozíciója is igazolja. Az erőgép üzemeltetők részére a következő MOL kenőanyagokat javasoljuk:

Hirdetés

Javasolt MOL traktorolajok

Viszkozitási osztály

Jellemzők, felhasználási terület

MOL Szupertraktol Plus 15W-30

SAE 15W-30

ISO VG 100

Erőgépek motor és hajtómű-hidraulika egységeinek kenésére alkalmas, korszerű STOU típusú traktorolaj.

Teljesíti a John Deere JD 27, a Ford M2C-159-B, és a Massey Ferguson M 1139 gépgyártói előírásokat. Széles körben alkalmazható minden STOU előírású traktorban, egyéb API CE teljesítményszint igényű dízelmotorokban, hajtómű-egységekben, és ISO VG 100 viszkozitási osztály előírású hidraulikus rendszerekben.

MOL Traktol JD

SAE 80W

ISO VG 68

A hazai üzemeltetésű John Deere erőgépek leggyakrabban használt korszerű hajtómű-hidraulika olaja, amely garanciális időszakban is korlátozás nélkül alkalmazható.

Teljesíti a John Deere JD 20C/20A, a Ford M2C-134-C, Ford M2C-134-D, továbbá a Ford New Holland ESN-M2C-134 gépgyártói előírásokat. Rendelkezik a Massey-Ferguson MF 1135 és 1141 gépgyártói jóváhagyásokkal. Megfelel a White Farm Q 1826 előírásnak. Használata javasolt egyéb fogaskerék-hajtóművek és önálló hidraulikus rendszerek üzemeltetésére is. Speciális összetétele biztosítja a szerkezeti elemek maximális üzembiztonságát és hosszú élettartamát.

Megkülönböztető élénk-zöld színben kerül forgalomba.

MOL Traktol HTX

SAE 75W

ISO VG 46

Univerzális hajtómű-hidraulika olaj. Javasolt minden olyan erőgéphez, amelyhez a gépgyártó ISO VG 46 viszkozitási osztályú, UTTO típusú olajat ír elő. Általánoscélú hidraulikus munkafolyadékként is kiválóan használható.

Kenőanyagokkal kapcsolatos további információkkal készséggel állunk rendelkezésre:
MOL-LUB Kenéstechnikai Szolgáltatás
* 1476 Budapest, Pf. 270.
1117 Budapest, Budafoki út 79.
( (1) 455-94-55, Fax: (1) 455-95-63
E-mail: kenoanyag@mol.hu


Forrás: Agrárágazat

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

Hirdetés
Hirdetés

kolonc

a csomóba összeálló, ürülékkel, sárral erősen szennyezett, csökkent értékű gyapjú... Tovább

fattyazás

a kukorica főhajtása a talajszinti csomókból gyakran erőteljes mellékhajtásokat (fattyú)... Tovább

Tovább a lexikonra
Hirdetés
IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrisebb iparági hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.