A Fendt már begyűjtött egy aranyat

Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

A Fendt már begyűjtött egy aranyat Mégpedig nem is akár milyet, hiszen a hannoveri Agritechnica 2005 aranyérméről van szó, melyet már a nyitás előtt odaítélt a legrangosabbnak tartott európai mezőgép kiállítás zsűrije az új 936 Vario traktornak.

Mégpedig nem is akár milyet, hiszen a hannoveri Agritechnica 2005 aranyérméről van szó, melyet már a nyitás előtt odaítélt a legrangosabbnak tartott európai mezőgép kiállítás zsűrije az új 936 Vario traktornak.

Erről és még sok más újdonságról esett szó Münchenben, az október 4-5-én tartott nemzetközi AGCO/FENDT-Sajtókonferencián, ahol az AXIÁL Kft. jóvoltából a magyar szaksajtó is jelen lehetett.

A konferencia helyszíne abszolút illett a Fendt által képviselt technikai színvonalhoz, hiszen a prezentációnak helyet biztosító Mega-Area MAC Forum a müncheni repülőtér modern termináljai között, üvegépületek ölelésében helyezkedett el, mintegy kellő hangulatot biztosítva a német csúcstechnológia közelebbi megismeréséhez.



Mielőtt azonban élőben is megcsodálhattuk a traktorokat, részletes információkat kaptunk a Fendt, és a tulajdonos AGCO cégcsoport eredményeiről, újdonságairól.

Értékesítési sikerek

Az amerikai AGCO cégcsoport 2004. évi nettó árbevétele 761 millió euróra nőtt a 2003. évi 702 millióról, amihez jelentősen, mintegy 90%-ban a Fendt márka segítette hozzá a cégóriást.

A Fendt az előző évhez képest 2004-ben 3,5%-kal több traktort, összesen 11.348 darabot értékesített, melyet 2005. végére 11.400 darabra szeretne növelni.

Ezeket az eredményeket dolgozói létszámának megtartása, sőt emelése mellett érte el a német márka, mely jelenleg 2670 dolgozót foglalkoztat.

Az AGCO továbbra is jelentős beruházásokat tervez legfontosabb cégénél, a Fendt-nél: kutatásra, fejlesztésre a tavalyi 22 millió euró (!) után az idén 26 milliót (!) szán költségvetéséből, ami az eddigi legmagasabb keret.

Az AGCO egyébként szintén bevételeinek növekedésével számol, ami becslések szerint el fogja érni a 800 millió eurót.

Az utóbbi évek igen jelentős export értékesítési sikereivel párhuzamosan, a Fendt 2004-ben is kiemelkedő eredményeket ért el a hazai, német piacon.

Történt ez mindamellett, hogy a mezőgéppiac szereplői által a tavalyi évben várt jelentős fellendülés elmaradt és az ipari értékesítés volumene is történelmi mélyponton volt. A Német Szövetségi Gépjármű Regisztrációs Hivatal adatai szerint 2004-ben Németországban 18.272 új traktor került nyilvántartásba (60 LE felett, leszámítva az élmény- és kommunális hasznosítású traktorokat). Ez a szám 1%-kal volt alacsonyabb a 2003-as adathoz képest.

A piaci helyzet jelenleg újra kedvezőbb, a 60 LE feletti kategóriában eladott traktorok száma 2005 januárjától augusztusig 4%-kal nőtt. Ez a trend kitarthat az év végéig.

A német traktoreladási mezőnyben a Fendt jelenleg alig lemaradva a második helyen szerepel. A cég piaci részesedése immár három éve 21% körül mozog, sőt most valamivel fölötte van.

A Fendt erőssége azonban a 151 lóerő feletti kategória, amelyben jelenleg magasan vezeti a német piacot. Részaránya eléri a 36%-ot a Vario 700-as, 800-as és 900-as szériáknak köszönhetően, bizonyítva ezek nagy sikerét. A gazdák egyre jobban kedvelik a gazdaságos, hagyományos sebességváltó nélküli (fokozatmentes) Vario erőátviteli rendszert. E technológiát csak a Fendt alkalmazza ilyen széleskörűen termékpalettáján.

Háromból két traktor exportra

Az export piac jelentősen hozzájárul a cég fejlődéséhez. Tavaly a Fendt ismét jelentősen, 11%-kal növelte exportját, ami 7.541 darab traktor értékesítését jelentette. A külföldön eladott traktorok hányada rekord szintre, 62-ről 66%-ra emelkedett.

A Fendt az Agritechnica 2005-ön

A Fendt az idén ünnepli 75. születésnapját, azonban nem ez az egyetlen évforduló, hiszen éppen tíz éve, hogy az Agritechnica 1995 kiállításon először mutatkozott be a Vario fokozatmentes sebességváltó technológia.

A Favorit 926 Vario volt az első Fendt traktor, amely ezzel a technológiával készült. Ma már a Fendt traktorok 70 %-át ezzel szerelik.

A novemberben Hannoverben megrendezendő Agritechnica 2005 kiállításon a Fendt egész termékcsaládját felvonultatja. A jól ismert traktortípusok mellett az új 300-as és 900-as modellek is helyet kapnak.

A kiállításon a Fendt traktorok 7 szériáját láthatja majd a közönség, a 65 lóerőstől a 360 lóerősig.

A 200-as sorozat 4 típusát (V, F, P, S) lóerő szempontjából is 4 részre tagolták, 65 és 95 LE között.

A 300 Ci alacsony tetős (2,54 m) traktorok 30”-os köpenyekkel, 92-112 LE változatban kaphatók.

A 100 lóerő alatti modelleket a Vario 400-as sorozattal egészítették ki. A 95 lóerős Vario 409-essel a Fendt továbbra is az egyedüli gyártója a Vario sebességváltós gépeknek a 100 LE alatti kategóriában. A 400-as sorozat legnagyobb teljesítményű modellje a 128 LE-s Vario 412.

A 700-as Vario-k 126-tól 175 lóerőig állnak rendelkezésre, és kívánságra a Vorgewende- Management VariotronicTI ill. az automatikus TMS motor-hajtóművezérléssel szállíthatók, valamint a nagy traktorok technológiájával szerelhetők fel.

A 168-tól 195 lóerős Vario 800-ban és a 198-tól 310 lóerős Vario 900-ban ezek az újítások alapfelszerelésként megtalálhatók.

Újdonságok

A Fendt 300-as és 900-as szériájának két új csúcsmodellje minden bizonnyal szintén felkelti a kiállításra érkezők figyelmét. A Vario 312 és 936 modellek forradalmian új fejlesztés eredményei, melyek már tökéletesen működnek az RME elnevezésű repceolajból készült biodízellel.

A Vario 312-esegy könnyű, kompakt traktor, hagyományos Vario sebességváltóval, melyet többek között egyszerű használata tesz kiválóvá. Teljesítménye 125 lóerőig terjed, melyet egy új, 4 hengeres Deutz motor biztosít. Alacsony önsúlyának köszönhetően ideális, 35 kg/LE tömeg/teljesítmény aránnyal büszkélkedhet. Az új motort ellátták az AGREX égéstermék recirkulációs rendszerrel is, amely akár 10%-al is csökkentheti a traktor tüzelőanyag felhasználását.




A Vario 936-tal a Fendt egy új, univerzális, nagy teljesítményű traktort dobott a piacra egy igazi sprintert, amely 60 km/h sebességre is képes. Az FSC (Fendt Stabilitás Szabályozás) optimális vezetési biztonságot garantál. A sebességfüggő, automatikus rendszer kanyar-stabilizátorként működik a traktorban. Az új, légrugózással ellátott kabin és a Vario Center (többfunkciós karfa és kormányoszlop) segítségével a vezető még kényelmesebben dolgozhat.




A Vario 936-os egy nagyon gazdaságos, 7,14 literes, 360 lóerő teljesítményre képes Deutz motorral készül, amely akár 1600 bar nyomást biztosító befecskendezési rendszerrel és a 312-es Vario-nál ismertetett AGREX-el van ellátva. Üzemanyagtartálya 660 literes, melynek tartalmát gazdaságosan, 195 g/kWh fogyasztással használja fel. Tömeg/teljesítmény aránya is figyelemre méltó: 27 kg/LE.




Visctronic elektromos hűtőrendszere a hűtőventilátor sebességének szabályozásával biztosítja az ideális hűtést.

Az akár 220 literes teljesítménnyel is kérhető hidraulikaszivattyú hátul hat, elöl két szelep segítségével kétirányú, nyomás alatti csatlakoztatást tesz lehetővé. Emelőereje hátul 117,7 kN, míg elől 55 kN. A traktor front részének kiképzése lehetővé teszi, hogy előre is bármilyen adaptert ill. munkagépet feltehessünk.

A Vario 936-os esetében új gumiabroncs koncepciót alkalmaztak, melynek köszönhetően jelentős tapadás növekedést értek el.

Tulajdonságainak köszönhetően, az új traktor 6,3 tonnás raksúlyt képes 60 km/órás, 8,3 tonnányit pedig 50 km/órás sebességgel szállítani, melyben nagy szerepe van az új, nagy hatékonyságú hajtásláncú Vario váltónak.

Állítható magasságú, rugózott híd a 200P és 200S kompakt traktorokon

A 200P és 200S kompakt traktorok megrendelői november közepétől már választhatják az FSC rendszerrel is kiegészült, állítható magasságú, rugózott hidat.

A Vario család újításai:

- szintén november közepétől, az összes Vario traktorra egy külön tartót szerelnek a hátsó függesztőmű mellé, a csatlakozó golyók elhelyezésére

- a Vario 400-ashoz most választható a nyomás alatt szét ill. összekapcsolható hidraulikus gyorscsatlakozó készlet. Ennek a technológiának köszönhetően, a hidraulikus csatlakozásokat olajszivárgás nélkül össze ill. szét lehet kapcsolni.

Az új Fendt ülés még nagyobb kényelmet nyújt 2006. január közepétől a Vario 700, 800 és 900 sorozatokat tetszőlegesen ellátják az új Fendt klimatizált ülésekkel. Az ülés a vezető súlyának megfelelően, elektronikus úton állítható, így a gerincnek is egészséges helyzetet teremt.

Új homlokrakodó a 700-as és a 800-as Vario szériához

Új, 3SX/70 jelű, elődjénél jóval erősebb és sokoldalúbban használható homlokrakodó váltja fel az eddigi, erre a célra szolgáló eszközt a Vario 700-as és 800-as sorozatnál.


Forrás: Agrárágazat

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS


Tovább a Lexikonhoz

kromoszóma

a sejt életciklusának egyes szakaszaiban jól elkülöníthető, jellegzetesen festődő tömör... Tovább

takarmányszállító és -töltő kocsi

ömlesztett takarmányok zárt és szennyeződésmentes szállítására alkalmas töltő- és... Tovább

Tovább a lexikonra