A Bükk-hegység legszebb völgye, a Szalajka-völgy

Kiránduljuk a Bükkben tavak, források és vízesések szomszédságában!

ZH
Pinterest logo

KÖVESS MINKET

PINTERESTEN

Hogyha őszi kirándulásról van szó, akkor a Bükk-hegységet nem érdemes kihagyni, főleg mivel rengeteg különleges és különböző látnivalóval rendelkezik. Itt nem csak az erdőben baktathatunk a hegyre fel, de csodálhatjuk a vízesést, vagy az egyik legszebb útvonalon kisvasúttal is utazhatunk!

Szalajka-völgy

Kirándulás a Bükk-hegységben

A Bükk az egyik tökéletes őszi kirándulási lehetőség, amikkel Magyarország kecsegtet és az biztos, hogy a legváltozatosabb is. Budapesttől 160 kilométerre, csodás vízeséseket, forrásokat és tavakat fedezhetünk fel a Bükk-hegység lábánál, mintha a tündérmese valósággá vált volna.

Nem hiába, de elég népszerű kirándulási úticélnak számít a Heves megyében található természeti csoda, a Szalajka-völgy, de nem lehet, hogy nem túlzunk, hogy ha azt mondjuk, hogy kristálytiszta vizei Észak-Magyarország egyik legismertebb turisztikai nevezetessége. A Bükk lábánál található völgy minden évszakban csodálatos, de az őszi ezerszínűséggel nehezen veszi fel a versenyt bármely más évszak.

Szalajka-völgy kirándulás

Szalajka-völgy páratlan jelenség Magyarországon és talán ezért nem meglepő, hogy régen ez egy lakott területnek számított, ugyanis olyan emberek lakták a vidéket, akik leginkább az erdő gondozásával foglalkoztak vagy fafeldolgozás volt a feladatuk, de később a hamuzsírfőzés, a cserépgyártás és a vasércfeldolgozás iparágai is beköltöztek a vidékre.

Itt érdemes egy kicsit többet is beszélni az előbb említett hamuzsírról, ugyanis ha latinul mondanánk, az sal alcali lenne, amit szalalkálira magyarosítunk, és máris képben lehetünk, honnan is kapta a mesebeli völgy a nevét!

A Szalajka-völgyet azért is imádjuk, mert igen változatos lehetőségeket kínál kirándulás terén, ami a családdal is remek program! Egésznapos gyalogos vagy kerékpáros túrát is szervezhetünk, de a legjobb, hogy itt fut végig a legszebb vasút pálya, tehát érdemes a környéket az erdei kisvasúttal bebarangolni, majd gyalog folytatni túránkat.

A kisvasút végállomásánál találhatjuk a híres Fátyol-vízesést, de víz mentén még sok különleges helyet felfedezhetünk. A völgy kiemelkedő természeti értéke vitathatatlan, az biztos, hogy ámulatba fog rejteni minden kis zeg-zuga a völgynek!

Szikla-forrás és Felső-tó

Ha pedig még többet szeretnénk látni, és ne elégszünk meg a vízesésekkel, akkor haladjunk tovább, ugyanis nem messze a Szikla-forrást is megtalálhatjuk, ami a Bükk-hegység egyik legnagyobb karsztforrása.

Ha pedig szeretnénk még szebbet látni, akkor a Felső-tavat és környékét se hagyjuk ki, hiszen itt olyan kristálytiszta a víz, mint sehol máshol! A tavat Sipovics tengerszemként is emlegetik, amit kifejezetten kinevezhetünk a Szalajka-völgy gyöngyszemének.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
További cikkek ebben a témában

Tovább a Lexikonhoz

igásállat

főleg vonóerejével hasznosuló állat. Tartása a technika feji.-vei egyre inkább háttérbe... Tovább

optikai aktivitás

bizonyos anyagoknak az a sajátsága, hogy a rajtuk v. az oldatukon átbocsátott, síkban... Tovább