Őszi kirándulás az Országos Kéktúra legszebb szakaszain

Itt az ősz, fedezzük fel az Országos Kéktúra 5 legszebb szakaszát!

ZH
Push értesítések

ÉRTESÜLJ ELSŐKÉNT,

IRATKOZZ FEL ÉRTESÍTÉSEINKRE

Az Országos Kéktúra minden évszakban gyönyörű kirándulóhelyekkel szolgálja a túrázókat már az 1930-as évek óta. A turistaútvonal a leghosszabb Magyarországon és összesen 27 szakaszból áll, hazánk egész északi részén végig vezetve. Most elhoztuk neked a Kéktúra 5 legszebb szakaszát, amiket ősszel a legjobb bejárni!

országos kéktúra

Az országos Kéktúra 5 legszebb szakasza

1.    Írott-kőtől Sárvárig

Ezt a szakaszt a legszebbnek tartják mind közül a Kéktúra szakaszai közt. Az Írott-kőtől induló szakaszt alakították ki legelőször, ami Sárvárig húzódik mintegy 72,5 kilométeren keresztül.

Ha elindulunk a szakaszon, először a Kőszegi-hegység völgyein keresztül haladhatunk át a patakok mentén, valamint gyönyörködhetünk a szebbnél szebb alpesi panorámában. Az útvonal során nem csak az elképesztő hegyvidéki látványban lehet részünk, de Kőszeg minden látnivalójával is találkozhatunk. Tovább haladva, ha leereszkedünk a magaslatokból, elérkezünk a Kisalföldre, és azon keresztül egészen a sárvári Rába partig sétálhatunk. Menet közben felfedezhetünk eldugott kastélyokat, kis falvakat, régi templomokat és arborétumokat, utolsó állomásként pedig ellátogathatunk a Sárvári Várhoz és kipihenhetjük fáradalmainkat a város gyógyfürdőjében.

2.    Tapolcától Badacsonytördemicig

A túrát kezdjük a tapolcai Malom-tó partjától, ahonnan egy 17,2 kilométeres túra fog ránk várni egészen a Balaton-melléki tanúhegyek birodalmáig. A vidék több millió éves vulkanizmus hatásai alatt volt, amelyből lenyűgöző bazaltorgonák alakultak ki, de ne felejtsük el megemlíteni a vidék kiváló borait se, amit a kedves borospincékben meg is kóstolhatunk. Nem csak a Szent György hegyet fedezhetjük fel, de az útvonal Szigligeten keresztül vezet, ahol a várat is meglátogathatjuk, majd a túra Badacsonyba vezet, ahol egy jó bor társaságában élvezhetjük a balatoni panorámát.

3.    Rozália téglagyártól Dobogókőig

Ez a szakasz 22,8 kilométer hosszú és egy végig egy erdei terepen, hegyvidéki viszonylatban túrázhatunk, ahol leginkább érintetlen területek vesznek körül. A kéktúra ezen szakaszát kezdjük a Rozália téglagyártól indulva és nemsokára átérkezhetünk a Pilisbe. Itt rengeteg gyönyörű vidékkel fogunk találkozni, a Teve-szikla után, a Kevélyeken áttekintve, végig a Dera-szurdok vadregényes vidékén juthatunk el a Visegrádi-hegységbe. Innen érintjük majd a Zsivány-sziklákat, ahonnan már csak pár száz méterre található Dobogó-kő, aminek panorámáját mindenki az ország egyik legszebbjének tartja.

4.    Becskétől Mátraverebélyig

A Cserhát leglátványosabb részét fedezhetjük fel a nem kevesebb, mint 73,9 kilométeres Kéktúra túraútvonalon Becskétől Mátraverebélyig. Már a legelső megálló gyönyörű panorámával ajándékoz meg minket a Szanda-várromnál, ahonnan megcsodálhatjuk a Cserhát erdős és legelős lankáit is. Innen tovább haladva kis falukon keresztül visz az utunk, ami egyfajta időutazást idézhet elő bennünk, hiszen a nógrádi lankavidék településképe a régi idők lenyomatait nagyszerűen konzerválta, és csak helyenként futhatunk bele új építésű nyaralókba. Természetesen Hollókő sem marad ki a látnivalókból és innen elsétálhatunk a nemrégiben épült Kézkilátóhoz is (amiről bővebben itt olvashatsz), majd a remetebarlangok után elérkezünk Mátraverebélyre.

5.    Putnoktól Bódvaszilasig

A Kéktúra ezen szakasza 63,9 kilométer és országunk legizgalmasabb krasztvidékén vezet végig, kissé hullámos fennsíkokkal, mély völgyekkel, sziklacsodákkal és szinte falakat képző hegyoldalakkal. Aggtelekre érve a Baradla-barlang cseppköveit és egy kis kitérővel a karsztosodott mészkőtakaró gyomrát is felfedezhetjük. Többek között végig haladhatunk Jósvafőn, Szelce-völgyön és a Ménes-völgyön. Szádvár romjai után, Bódva völgyének pereménél, a Cserhát határán van vége az útvonalnak.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
További cikkek ebben a témában

Tovább a Lexikonhoz

juhtelep

nagyüzemi, korszerű épületekkel és egységes technológiával ellátott, szakosított telep,... Tovább