Kirándulás a Visegrádi-hegységben - 5 legszebb túraútvonal

Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Visegrádra legtöbben csak a fellegvárat jönnek megnézni, kirándulás terén pedig még mindig Dobogókő a legnépszerűbb a Visegrádi-hegységben, de ezeken kívül még számos más lenyűgöző túraútvonalon ismerhetjük meg a szebbnél-szebb látnivalókat. Ismerd meg a legszebb őszi túraútvonalakat, ha Visegrád környékén szeretnétek kirándulni!

Visegrád kirándulás

Kirándulás a Visegrádi-hegységben

Lélegzetelállító panorámára vagy éppen az őszi színekben tündöklő csodás erdőkre vágysz? A Visegrádi-hegységben gyönyörű túraútvonalakon fedezhetjük fel a természet kincseit! Számos más lenyűgöző látnivaló vár még Visegrádon a Fellegváron és Dobogókőn kívül! Mutatjuk a legszebb és legizgalmasabb túraútvonalakat Visegrádi kirándulásokhoz!

1.    Thirring-körút

Dobogókő felé véve az irányt számos túraútvonalat felfedezhetünk, amik közül az egyik leghosszabb a 2,5 kilométeres Thirring-körút. A kilátóponttól kiindulva a sárga jelzést kell követnünk és ha jó irányba indultunk, akkor először a Magyar Siketnémák Turista Egyesületének emlékhelyével kell találkoznunk, és onnan pedig gigantikus méretű, bámulatos sziklaformációk mellett kanyarog tovább az útvonalunk. Az utunk során megcsodálhatjuk a Thirring-sziklát, a Palócz-Peitler-sziklát és az Eötvös-sziklát is, és több ponton is élvezhetjük a magaslatokból a gyönyörű panorámát. Az út visszavezet Dobogókőre és onnan, ha még van annyi energiánk, akkor a Rezső-kilátóhoz is érdemes ellátogatni, ahonnan rálátunk a fellegvárra is.

2.    Zsivány-körút

Szintén Dobogókő a központunk, ahonnan ez a 4 kilométeres körtúra vezet. Először egy csendes mezőn találhatjuk magunkat, ahonnan egy zegzugos, ösvényekkel szelt erdőbe jutunk, vezetve a Zsivány-sziklákhoz. A sziklákhoz egy monda is tartozik, miszerint a hely IV. Béla búvóhelyeként szolgált és itt rejtette el kincseit is egy szikla üregében. Ezen a környéken már több filmrendező forgatott, itt forgatták például az Óz birodalma, a Robin Hood-sorozatot és A katedrális című filmeket is. A közelben rátalálhatunk a Hideg-lyuk sziklaképződményre is és végül, ha a kék jelzést követjük, a Kovács-patakon átívelő hídon átkelve jutunk vissza Dobogókőre.

3.    Vadálló-kövek

Nem messze a Prédikálószéktől fedezhetjük fel Dömösnél a vulkanikus lávából keletkezett kőformákat, amik körülbelül 12 millió évesek. Egy 14,5 kilométeres túra vezet a nem mindennapi sziklaképződményekhez, amelynek első állomása a Szentfa-kápolna. Innen a piros jelzést kell követnünk és a terep egyre meredekebbé válik, de a Vadálló-gerincnél megérkezünk a túra legnehezebb részéhez, ami egyben az egyik legszebb panorámát tárja elénk. A Vadállóköveket Árpád trónjaként is ismerhetjük, mivel innen úgy érezhetjük egész Magyarországot belátjuk. A Király-patakon keresztül vezet vissza utunk és több forrást is megcsodálhatunk, a Kolacskovszky-forrás mellett a Szőke-forrás völgyét és végül a Szentfa-forrást.

4.    Bertényi Miklós Füvészkert

A Füvészkertet az ország egyik legszebbjének is tartják, ahol egykor Károly Róbert és Szent István királyunk is vadászhatott. 1960-ban Eöry Gyula kezdeményezésére több egzotikus, ázsiai növényfajokat is telepítettek ide, de ügyeltek az őshonos fajták megőrzésére is. Mára  a Füvészkert két részből áll, az arborétumból, ahol a csodás fák alatt tehetünk egy sétát, és az Erdőanyai-szurdokból , amely egy kis patak mentén vezet be minket az erdőbe és a sziklafalak közé. Jegyet az Ördögmalom étteremben tudunk vásárolni.

5.    Spartacus-ösvény

Ezt az erdei utat sokáig csak vadászok használhatták, hiszen sok helyen elég veszélyes, meredek és csúszós sziklákon kell a hegyoldalban másznunk keskeny ösvényeken. 2015 óta azonban szabadon kirándulhatunk itt mi is és élvezhetjük a szakadékszerű hegyoldalból a páratlan panorámát a Dunakanyarra, valamint a vadregényes Visegrádi-hegység tájaira. A túra Pilisszentlászlóról indul és tanyák mellett sétálva jutunk el az ösvény kezdetéig. A körtúra 14 kilométer hosszú, de ha kevesebb időnk van akkor a visegrádi rév állomásától érdemes indítani utunkat.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Tovább a Lexikonhoz

Komárom-Esztergom Megyei Földhivatal

Földhivatal Vezetõ: Kovács István mb. hivatalvezetõ Cím: Esztergom Rudnay Sándor tér 2.... Tovább

hidropónia

talaj nélküli növénytermesztés tápoldatban. Ha a termesztett növények támasztóközeg... Tovább