Kirándulás a Füzéri várhoz - Elképesztő látványt nyújt a magyar fellegvár

Egy csodálatos nap Magyarország legszebb fellegváránál – Kirándulás a Füzéri várhoz

ZH
Instagram logo

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Füzér várát Magyarország 7 természeti csodájának egyikének tekintik, amely a Zempléni-hegységben, egy meredek vulkáni kúpon magasodik az őt körülvevő erdő felé. Már távolról nézve is hihetetlen látványt nyújt a hegycsúcs tetején álló vár, a nemrégi felújítás által pedig visszarepít minket a középkorba.

füzéri vár

Kirándulás a Füzéri várhoz

Nem régiben egy csodálatos napot töltöttünk el Füzér váránál, ahonnan most el is hoztam nektek a beszámolómat!

Mivel Füzér elég messze található Budapesttől, Magyarország Észak-keleti részén, a szlovák határ mellett fekszik, ezért elég korán indultunk utunkra, főleg, hogy a tél közeledtével egyre korábban sötétedik és Füzér várán kívül még több mindent is megszerettünk volna nézni, ha már ennyit utaztunk. Autóval nekünk körülbelül 2 és fél – 3 óra volt míg megérkeztünk Füzér településére, de azért ebben benne volt 1-2 pihenő és reggelizés is menetközben.

füzér vár parkoló

Füzérbe érve egyből a várfelé vettük az irányt, és az autót a Várhegy alatti parkolóban tettük le, amely ingyenesen használható. Füzér vára már innen is elég impozáns látványt nyújt, de az ide vezető autóúton is végig lehet gyönyörködni a vár magasztosságában. Jegyvásárlásra itt is van lehetőségünk, ha éppen van valaki a kis bódéban, de mi inkább az erdei ösvény felé vettük az irányt.

Fehérlófia meseösvény és játszótér

A vár alatt húzódó erdőben egy nagyon ötletes és humoros tanösvényt alakítottak, a Fehérlófia meseösvényt, amely elsősorban a gyerekeknek kedvez, felnőtt szemmel is érdekes és aranyos kis sétára ösztönöz. Az itt kialakított ügyességi játékok, illetve a meséből felismerhető alakzatok teljes mértékben illeszkednek az erdő és a vár hangulatához, mindezt pedig magas színvonalon kivitelezték. A meseösvény és a játszótér közvetlenül a parkolóból indul, és kisebb kitérőkkel, de rávezet a vár felé tartó ösvényre. A parkolóban még egy kis büfét is találunk, hogyha nem indulnánk útra üreskézzel a hegymászáshoz és a vár körbebarangolásához, akkor érdemes feltankolni egy-két üveg vízzel és egy kis rágcsálnivalóval. Miután kinézelődtük magunkat a meseösvényen és a környező kis tavak tisztásán, elindultunk a meredek, várhoz vezető szerpentinúton.

fehérlófia meseösvény

Miután felkaptattunk a hegyoldalon, ami körülbelül negyedórát vesz igénybe, megérkeztünk az Alsóvárba. Itt találhatjuk a pénztárat és egy fogadóhelyiséget is, ahol rengeteg szuvenírt közül válogathatunk és több középkori játékkal is kedveznek a gyerekeknek. A jegyvásárláshoz kapunk egy interaktív térképet is a várhoz, amelyen gyűjthetjük a pecséteket is, a várban elhelyezett támpontoknál elhelyezett pecsételőknél, hogy részt vehessünk a Vártekergő térkép játékon.

Füzér vára árak

6 éves kor alatt:    ingyenes
Helyi lakosoknak:    ingyenes
Fogyatékkal élőnek +1 kísérőnek:    ingyenes

Kattints a következő oldalra a cikk folytatásához!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
További cikkek ebben a témában

Tovább a Lexikonhoz

Rovarölo Actellic 25 EC

Szívó és rágó kártevők ellen zöldség kultúrákban raktár fertőtlenítésre,... Tovább

infantilizmus

az egész szervezet vagy valamely részének korábbi (szó szerint: gyermekkori) fejlődési fokon... Tovább