Legjobb kirándulóhelyek Eger környékén

Instagram logo

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Magyarország egyik legismertebb városának számít Eger, hiszen páratlan földrajzi fekvése mellett számtalan dolog miatt igazi aktív turisztikai paradicsomnak mondható. A Bükkben kalandos gyalogtúrákon vehetünk részt, élvezhetjük a gasztronómiai élményeket a városban és meglátogathatjuk a környékbeli falvakat a kisvasúttal. Ismerd meg Egert és környékét és olvasd el ismertetőnket a környékbeli kirándulásokról.

Eger legjobb kirándulóhelyei

Eger körül két keréken

Eger az egyik nagy történelmi múlttal rendelkező városunk a Bükk-vidék központi részének lábánál, amit kettészel az azonos névvel rendelkező patak. Egerhez fűződik Szent István neve, aki itt alapította meg Magyarország első püspökségeinek egyikét, az egri egyházmegyét, amelynek a területe egészen a Kárpátok hegységeinek gerincéig húzódik. Eger környékén számtalan túraútvonal húzódik és ez az egyik magyar város a kevéske közül, amely teljes hosszában végig kerékpárazható. A bicikli útvonal egyik legszebb szakasza az Eger-patak partján, a Dobó tér mellett halad végig, a látvány amit pedig bringázás közben látunk az páratlan, így mindenképp érdemes útbaejtenünk!

hirdetes

Ha már bringára pattantunk, akkor guruljunk is végig és induljunk el a Bükk hegység irányába! Ha észak felé haladunk, akkor Felsőtárkány városa felé vehetjük az irányt, dél felé indulva pedig Egerszalók vár minket.  Eger határától 5 kilométeren húzódik a völgyben a déli kerékpárút, ami egészen az egerszalóki sódombhoz vezet majd minket. Magyarország páratlan természeti csoájának számít és az egész világon is csak kevés helyen találunk ilyen képződményt, egyszer mindenkinek látni érdemes. Nem messze tőle, ha a Sáfrány utca végére érünk, különleges tufába vájt barlanglakásokat fedezhetünk fel, amelyek egészen a 20. század közepéig használatban voltak, ma már azonban helyi látványosságnak számít.

Ha nagyobb túrában is benne vagyunk, akkor kicsit messzebb is eltávoladhatunk Egertől és meglátogathatjuk a Tisza-tavat, amit érdemes lehet körbe tekerni, ha kíváncsiak vagyunk a 127 km2 felületű víztükör csodás madárvilágára, de akár le is pattanhatunk a bicikliről és benevezhetünk egy kajak vagy kenutúrára. A tó körül 6 szabadstrandot találhatunk és ha ellátogatunk Tiszafüredre, akkor kipróbálhatjuk a híres termálfürdőt is, de meg kell említeni a tisza-tavi turizmus legkedveltebb célpontját is a poroszlói Ökocentrumot, ami a legnagyobb édesvizű akvárium Európában.

Kattints a következő oldalra, ha megismernéd milyen kirándulási lehetőségek vannak még Egerben és környékén!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Tovább a Lexikonhoz

nyereg (ló)

sportolásban kétféle fajtaját használják: a kapás és az angol v. priccsnyerget. Ezektől... Tovább

dolgozók állománycsoportja

a vállalatnál foglalkoztatott személyek tevékenységük jellege szerinti csoportosítása. A... Tovább