Balaton régen: A Balaton minden magyar ember szíve csücske és ez a 70-es években sem volt másképp, sőt: akkoriban leginkább idejártunk nyaranta és nagyon élveztük az életet! Nézd meg az igazi balatoni retro képeket!

Nekünk a Balaton a Riviéra volt már a 70-es években is: így nyaraltunk régen

NA
Pinterest logo

KÖVESS MINKET

PINTERESTEN

A magyar nyári vakációk szinonimája már nagyon régóta a Balaton és annak környéke. A 70-es években is hasonlóan vártuk a meleg napokat és azt, hogy vonatra pattanjuk vagy a Trabantba és elhagyjuk a várost, átélve a balatoni nyaralás varázsát. Azt mondhatjuk, hogy a Balaton számunkra volt a Riviéra, ahol egyszerű, puritán nyaralóinkban és kis házikóinkban töltöttük a pihenést és a családi időt.

Retro Balaton

Balaton régen: sok jó ember kis helyen is elfér

A Balaton partján található nyaralók gyakran nem voltak luxus kivitelűek, de számunkra az otthonosság és a természet közelsége volt a legfontosabb. Az egész család összezsúfolódott pár tíz négyzetméteren, és boldogan élveztük a közös pillanatokat. A terasz az ebédek utáni kártyapartik, beszélgetések és nevetések helyszíne volt.
A balatoni nyaralókhoz tartozó kisebb telkek mindig nyújtottak valami elfoglaltságot. Legyen az a kerti munka, a fűnyírás, a virágok gondozása vagy a kis házikó karbantartása, mindig akadt valami teendő. Az unalomra nem maradt idő, és a munka után szabadidőnkben felfedezhettük a környéket, sétálhattunk a parton vagy kirándulhattunk a közeli hegyekben.

Balaton régen: nosztalgiázzunk a Fortepan képeivel

Az emlékek és a nosztalgia szempontjából különleges jelentőséggel bírnak a régi fotók. A Fortepan gyűjteményében található képek tökéletesen visszaidézik a régi balatoni nyaralások hangulatát. A képeken látható kis faházak, kerti partik, családi életképek mindannyiunk arcára mosolyt csalnak.
A régi balatoni nyaralásokat újra átélni egy időutazásnak érzelmi utazásnak számít. Ezek a képek emlékeztetnek minket arra, hogy a nyaralás nem csak a luxusról, a pazar éttermekről vagy a luxusszállodákról szól, hanem a szeretetről, az összetartozásról és a természet közelségéről. Régen a Balatonra vágytunk, és boldogan éltük meg az egyszerűségét és a békéjét.

Balaton régen: nélkülözhetetlen strandkellékeink

Ki ne emlékezne a jó öreg gumimatracokra? A Pálma márka forgalmazott egy- és kétszemélyes matracok, amelyek a világon széles körben elismert minőséget képviseltek és szinte az összes országba exportálták őket. Az áruk ennek megfelelően, a 270-340 forintos árkategóriában helyezkedtek el, és stílusosan kemények voltak, attól függően, hogy hány személyre voltak tervezve. A Centrum, Skála vagy a Triál áruházak polcain lehetett beszerezni ezeket a matracokat.

A korszak ikonikus termékei közé tartoztak az alumínium vázú, mindenféle színekben pompázó, csíkos vagy virágmintás szövetű kemping is.
A bőrünket a Balaton partján Fabulonnal kentük: 5-ös vagy 3-as néven voltak elérhetőek ezek a naptejek, áruk pedig 45 Forint volt. Sokaknak szólt a parton a Szokol rádió, amin három fogható csatorna volt, feltéve, ha nem vettek a tehetősebbek egy MK-27-es kazettás magnót, ami sokkal többet tudott.

Balaton régen és most

Ahogy idővel változnak a dolgok, a balatoni nyaralások is átalakultak. A fejlődő turizmus új lehetőségeket és szolgáltatásokat hozott létre a régióban, és a Balaton ma már sokféle élményt kínál az odalátogatóknak. Azonban ne felejtsük el, hogy a régi idők egyszerűsége és bája mindig része marad a balatoni nyaralások emlékeinek.

Érdemes időnként visszatekinteni a múltra, hogy megőrizzük azokat az értékeket és élményeket, amelyek a balatoni nyaralásokban rejlenek. Az emlékek és a nosztalgia segítenek megérteni, hogy a balatoni nyaralás mindig több volt, mint egy egyszerű vakáció - egy életforma és egy időszak jelképe volt, amelyre mindig szeretettel és mosollyal fogunk emlékezni.

Fotó: Fortepan

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
További cikkek ebben a témában

Tovább a Lexikonhoz

abrázió

az a felületkoptató eróziós folyamat, amelyet az áramló, cseppfolyós v. légnemű közegben... Tovább

kakaslábfű (Echinochloa)

a —>pázsitfüvek családjának nemzetsége. Egyéves, magasra növő, gyakran pirosas szárú... Tovább