Új kategóriákba sorolják a magyar borokat

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Budapest, 2011. június 16., csütörtök (MTI) - A jó bornak is kell a cégér, mivel csak így lehet igazán ismert a piacon - hangoztatta Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón, amelyen bejelentette, hogy új kategóriákba sorolják a magyar borokat.

Új kategóriákba sorolják a magyar borokat


 

A korábbi minőségi, védett eredetű, valamit táj- és asztali borok helyett a továbbiakban az uniós követelményeknek megfelelően oltalom alatt álló eredet-megjelöléssel ellátott bor, valamint oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott bor és földrajzi jelzés nélküli borkategóriákba lesznek a magyar borok besorolva. 
Az első két kategóriába tartozó borok termékleírása most készült el. Ez összesen 34 termékleírást tartalmaz, 29-et az első kategóriából, ötöt pedig a másodikból - tájékoztatott a vidékfejlesztési miniszter.
Az új borkategóriák bevezetésének ténye mellett, azért is szükség volt a termékleírások elkészítésére, mert ez év végéig a Vidékfejlesztési Minisztériumnak el kell juttatnia a termékleírásokat az Európai Bizottságnak.
A termékleírások elkészítésének országos szintű koordinációját a Nemzeti Borakadémia Kft. végezte, ugyanis ez a cég nyerte az Agrármarketing Centrum (AMC) pályázatán a munkát. Az egyeztetést a Nemzeti Borakadémia Kft. a 22 magyarországi borvidékkel együttműködve végezte. A Vidékfejlesztési Minisztériumnak a még adódó utómunkákat követően, ez év december 31-ig kell a végleges anyagokat az Európai Bizottsághoz továbbítania. 
Feldman Zsolt helyettes államtitkár arról beszélt, hogy a termékleírások 2009. nyár közepi állapotokat tükröznek. A termékleírásokat ez év május végéig kellett véglegesíteni Magyarországon. Ez jogvesztő hatályú. A helyettes államtitkár szerint azért volt szükség az új borbesorolási rendszer elkészítésére, mert ez a magyar borok piacképességét javítja és egyben eleget tesz az uniós követelményeknek is, amelyet még az EU borreform kapcsán fogalmaztak meg.
Botos Ernő Péter, a Nemzeti Borakadémia Kft. szakmai programvezetője az MTI kérdésére válaszolva közölte, az új rendszer csupán lehetőség arra, hogy jobb piaci pozíciókat érjenek el a magyar borelőállítók, de nem garancia egyértelműen a magasabb piaci árra, csak akkor, ha ez egyébként jó marketingtevékenységgel is párosul.
Fazekas Sándor megjegyezte: a magyar borok ismertségének előmozdítására jó alkalom volt Magyarország soros uniós elnöksége, ugyanis az ezzel kapcsolatos rendezvényeken alkalom volt kínálni a kiváló minőségű magyar borokat. Hozzátette: az ez év második felében sorra kerülő lengyel soros elnökség is magyar borokat kínál majd a hivatalos rendezvényeken.

Forrás: www.mti.hu


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Tovább a Lexikonhoz

5/2007. (I. 22.) FVM rendelet

a növényvédõ szerek forgalomba hozatalának és felhasználásának engedélyezésérõl,... Tovább

juhtrágya

jól értékesíthető N-t tartalmaz, ún. heves, gyors és erélyes hatású szerves trágya. Kis... Tovább

Tovább a lexikonra