Így készül az isteni házi szalámi!
2017/01/08Készíts te is házilag szalámit, sokkal finomabb, mint a boltban kapható, ráadásul nincsen tele színezékekkel és káros anyagokkal szimplán csak istenien finom, imádni fogja mindenki!
Nem vagyok szülő, de már előre rettegek attól, hogy mit fognak kitalálni majd, amikor gyerekem lesz. A legújabb őrület az, hogy a gyerekek csak és kizárólag tableten tanuljanak. Nem adnék a gyerekem kezébe se okos telefont, se tabletet, semmi ilyesmit egészen 14 éves koráig. Értem én, hogy fejlődik a világ, de ennek nem lesz jó vége. Ez az én véleményem, a tényeket pedig megosztom veletek a kép alatt!
A Hatvanhoz közeli város sulijában működik két osztály, ahol a gyermekek egész évben csak tableteket használnak a tanuláshoz, se könyvük, sem füzetük nincs. Az önkormányzatot még évekkel ezelőtt kereste fel a Samsung, hogy kísérleti jelleggel belevágna-e a kisváros iskolája a SMART School projektbe. Az önkormányzat rábólintott, a cég – aminek itt van a tévégyára – pedig adta az eszközöket. A város felújított egy régi kastélyépületet, itt alakítottak ki két “okostermet”, egyikben 16, a másikban 18 tablet van, emellett interaktív táblák is állnak a helyiségekben.
Mivel az iskola kis létszámú osztályokkal dolgozik, minden gyermeknek jut tablet. A gyermekek imádják a tanulás ezen formáját, interaktívan, játszva sajátíthatják el a tananyagot, egyből kiderül, hogy valamit jól vagy rosszul csináltak, a tanár is folyamatosan kapja a visszajelzéseket. A gyerekek fotóznak, videóznak is a tabletekkel, de játszottak már QR kódos kincskereső játékot is. A táblagépek csúcskategóriásak, minden követelménynek megfelelnek, ami szükséges az eredményes használatukhoz. Csak az iskolában használhatók, a gyermekek nem vihetik haza őket.
A pedagógusok a digitális technológiának köszönhetően sokkal könnyebben figyelembe tudják venni a gyermekek eltérő igényeit, testre szabhatóak a feladatok. Az angoltanár szerint például akinek többször meg kell hallgatnia a szöveget, hogy megértse, az többször játssza le a felvételt, míg akinek elég egyszer, annak nem kell végighallgatnia még párszor, mint a klasszikus magnós gyakorlatoknál. Aki éppen hiányzik, vagy beteg, az egyszerűen pótolhatja a lemaradást: az óra anyagát mindig feltöltik a felhőbe, így a feladatokat sem kell külön elvinni az órát kihagyónak.

Vargáné Dobák Tünde pedagógus, aki az elsők között kezdett el tablettel tanítani, úgy véli, a módszernek köszönhetően fejlődik a fiatalok digitális jártassága, amin a PISA-teszt szerint igencsak van mit javítani. Sok diák ugyanis hozzá sem kezdett a digitális szövegértési feladatokhoz, mert egyszerűen elveszett az információk között.
A pedagógus szerint ahhoz, hogy a diákok tudjanak tablettel dolgozni, elengedhetetlen a jó szövegértést, az írás, olvasás képessége, ezeket ugyanis nem helyettesíti a technika. Az eszközök önmagában semmit sem érnek, ha nem társul hozzájuk megfelelő pedagógiai módszer, felkészülés, az, hogy a tanár tudja használni a kütyüket, illetve legyen arról fogalma, hogy mit szeretne velük kezdeni, hogyan tudja a tanításban alkalmazni őket.