Kirándulás a Cserhátban – Irány Hollókő és az Isten tenyere kilátó!

ZH

KÖVESS MINKET

PINTERESTEN

Ezen a hétvégén Hollókő felé vettük az irányt egy kellemes őszi kirándulás indokából, majd lett itt hegymászás, autentikus ebéd, várlátogatás és megismerkedtünk Hollókő óvárosával is. Fedezd fel velünk Hollókő és környéke látnivalóit!

Kirándulás az Isten tenyere kilátóhoz

Nincs is jobb az őszi kirándulásoknál, így útra indultunk mi is hétvégén, hogy felfedezzük Hollókőt és környékét, így az első célpontunk a Cserhát szívében rejtőző, nem is olyan régen létre hozott „Isten tenyere kilátó”, vagy mások által csak kézkilátóként ismert kilátópont, amely egyre nagyobb népszerűségnek örvend a közösségi média felhasználói között is.

Az Isten tenyere kilátót az Országos Kéktúra vonalán, Hollókő és Felsőtold között lelhetjük fel a Szár-hegy délkeleti oldalában, felismerni pedig egyszerű, hiszen a domboldalon virít egy óriási fából ácsolt tenyér, amit nem igazán hívhatnánk szokványos kilátó formának.

Mi a kilátóba Felsőtoldról vágtunk neki, egy kiadós ebéd után, hiszen csak délután indultunk útnak. Így igazából az első utunk a Bableves Csárdába vezetett Alsótoldon, ahol egy igazi autentikus környezet fogadott bennünket, hagyományos piros kockás terítővel és mindenféle helyi finomsággal. Érdemes a szezonális napi ajánlatokat is figyelni, mi a gombaszezon révén ki tudtok próbálni a vargányás szarvas pörköltet, de van mini bográcsban felszolgált palócleves, és a helyiek kedvenc káposztás galuskáját is megkóstolhatjuk.

Cserhát kirándulás – Isten tenyere kilátó

Nos miután még egy túrós palacsintát is bebírtunk nyomni, tovább is haladtunk Felsőtold felé, ahol ha Pest felől érkeztetek, bal oldalt lesz egy hivatalosnak nem mondható parkoló, mi itt tettük le a kocsit és innen indultunk tovább. A kilátót már innen is láthatjuk a domboldalban, és egy út vezet arra felé, így igazából nem lehet eltéveszteni, de egyébként Hollókőről is indulhatunk a parkolóból a K jelzést követve, mi nem voltunk ilyen felkészülten, hiszen az egész spontán ötlet volt, így ezt nem tudva, innen sétáltunk fel a kilátóhoz.

Az erdei ösvényen haladva elhaladunk útközben a Farkaskútvölgynek nevezett kis telep mellett, ahol a helyiek tanyasi élményekkel és programokkal szolgálják a vándorokat, láthatunk itt lovakat, jurtákat és faházakat, nem mellesleg  a Farkaskútvölgy Hagyományőrző és Lótenyésztő SE felkérésére tervezte és készítette el Csíkszentmihályi Benjámin a kézkilátót.

A kilátóhoz vezető túraútvonal könnyen teljesíthető, ám az igaz, hogy babakocsival vagy mozgássérülteknek nincsen akadálymentesítve, és a hirtelen jött eső nekünk is megnehezítette a dolgunkat, de a fent várakozó látványért megérte!

A kéz kilátótól rálátni az egész Farkaskútvölgyre és a Cserhát körülölelő dombjaira. A kéz kilátót 2020-ban építették a a Farkaskútvölgy területén található erdő holtfáiból. A monumentális kézre fel is tudunk lépcsőzni és akár a tenyérből is élvezhetjük a kilátást.

Még több képért nézd meg a galériánkat az Isten Tenyere Kilátóról!

#GALERIA-146#

Kéz kilátó és Hollókő kirándulás

Miután csináltunk pár képet visszaereszkedtünk a kocsihoz és Hollókő felé vettük az irányt. Először a Hollókői várba mentünk, amit zárás előtt volt még egy óránk körbejárni. A várat nem régiben újították fel, sőt még most is felújítás alatt áll egy-két helyen, de már most meglepően szép és izgalmas helyek fogadtak. A várba egy felnőtt belépő egyébként 2500 forint, a diák és nyugdíjas 1500, a gyerek pedig 1000 forint, de tudtok családos jegyet is venni, ha nem csak kívülről szeretnétek megcsodálni a várat, az pedig 7500 forintba kerül.

A legjobban az tetszett, hogy a várfalról tökéletesen hallottuk a dombot körülvevő erdőben rejtőző szarvasok bőgését, ami tényleg, pár percig meg is álltunk és csak ezt figyeltük.

A vár után elindultunk az óváros felé, de mivel már elég későn értünk oda, már minden zárva volt, viszont érdekes volt így üresen, turisták nélkül látni várost. Az UNESCO Világörökségi listáján is szereplő Hollókő természetesen így is csodálatos volt, teljesen átéltük a hangulatát.

Nézd meg a galériát a csodálatos Hollókőről!

#GALERIA-147#

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

További cikkek ebben a témában
Érdekességek

Tovább a Lexikonhoz

Malcev-féle talajművelési rendszer

forgatásmentes szántás, ill. talajlazítás. Aszályra hajló, gyér csapadéka tájakon a... Tovább

aeroszol

szilárd anyagok v. folyadékok kolloidális nagyságrendű részecskéinek eloszlása a levegőben,... Tovább