Tihany legszebb és különlegesebb látnivalói

Fedezd fel Tihany különlegességeit! Mutatjuk a kedvenceinket!

ZH
Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Tihany látnivalói

4.    Barátlakások

Az Óvár-hegy keleti oldalán érdemes megkeresnünk a szintén népszerű tihanyi látványosságnak számító Barátlakásokat, amik 20 méter magas bazalttufa falba vájt üregek, vagy kolostori cellák, ahol a bizánci szerzetesek laktak 1050 körül. A tanösvényen továbbhaladva a Ciprián-forrás érintésével jutunk le a tópartra.

5.    Belső-tó

Körülbelül 15 perces sétára a Tihanyi Apátságtól a félsziget egyik legérdekesebb természeti jelenségéhez juthatunk el, ami nem más, mint a Belső-tó, ami az egykori vulkánok kráterében alakult ki 700 méter hosszan és 400 méter szélesen. A Belső-tó vízszintje kb. 25 méterrel magasabb a Balaton vízénél és fürödni ugyan nem lehet benne, de az biztos, hogy csodás látványban lehet részünk, ha ide is ellátogatunk.

6.    Tihanyi levendulások

A levendulaföldek is turisták sokaságát vonzzák ide minden szezonban, és szerencsénkre több helyen is gyönyörködhetünk a levendulákban!

Az egyik legszebb levendulás a Lepkesoron található, ahol már többezres nagysárú növekedtek a levendulatövek. Levendulából készült termékeket, olajokat, szappanokat is vásárolhatunk és a levendula bokrok közé is besétálhatunk!

Semmiképp ne hagyjátok ki az Apátság levendulás kertjét sem, ha itt játok!

7.    Tihanyi Őrtorony kilátó

A Tihanyi-félszigeten található a 2017 óta látogatható Apáti-hegyi Őrtorony-kilátó, amely az elmúlt években a túrázók egyik kedvenc úticéljává vált. A kilátó a régi, római őrtornyokhoz hasonlít, innen kapta nevét és háromszinten csodálhatjuk meg a csodás panorámát a Balatonra. Maga a kilátó 16,5 méter magas, és egész évben ingyenesen látogatható. Több irányből is megközelíthetjük a kilátót, hogyha a 71-es főút melletti parkolóból indulunk, csupán 30 perc alatt juthatunk el ide, de a Belső-tótól is indul túraútvonal.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
További cikkek ebben a témában

Tovább a Lexikonhoz

defektus

állandó jellegű kóros alaki eltérés, amely gyakran -> fejlődési rendellenességből... Tovább

leölés

állategészségügy rendészeti szempontból a fertőző állatbetegségek terjedésének... Tovább