Hirdetés

Hungarikumok: világhír, de csak itthon

Hirdetés

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

Aligha számíthatnak rövid távon világhírre a hagyományos magyar élelmiszerek. A gyártók leginkább a prémium termékek alacsony gyártási volumenével, illetve a közösségi marketing hiányával magyarázzák azt, hogy a határokon túl többnyire rendkívül kis körben forgalmazott termékek nem tudnak betörni a szélesebb piacokra.
Problémát jelentenek ugyanakkor a hazai cégek és az élelmiszerek piacbővítését támogató Agrármarketing Centrum szűkös forrásai is, jóllehet Németországban vagy az egykori KGST-tagoknál nem is számítanak ismeretlennek a magyar termékek. A hagyományos exportterméknek számító tokaji segítséget keres, hogy újabb külpiacokra léphessen.

A pálinka viszont egyelőre a hazai fogyasztók körében hódít, a gyártók mindössze termékeik néhány százalékát exportálják. Ugyanakkor az ital „sokfélesége” is akadálya annak, hogy kilépjen a legnépszerűbb égetett szeszes italok árnyékából.

A hazai gasztronómia sikertörténeteként elkönyvelt mangalica is ritka ínyencfalatnak számít, így forgalma is minimális, ám a szegmens szereplői úgy látják, ez nem is feltétlenül baj. A termék exkluzivitását venné el, ha a 45-50 ezer tonnás éves keresletet túlteljesítve többlet keletkezne a piacon.
Hirdetés

Forrás: EU-info

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

Hirdetés

PR37K85 (X0991 V)

Kukorica Cél: szemes Leírás:A hímvirágzás ideje közepesen korai. A kalászkapelyva nem,... Tovább

ló elnevezései

a hímivarú ló a mén v. a csődör, a nőivarú a kanca, az ivartalanított hím állatot... Tovább

Tovább a lexikonra
Hirdetés
IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrisebb iparági hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.